Opret og tilpas kommunikation

Kommunikation dækker over al dialog fra OnlineFundraising til givere.

Det er her du har mulighed for at tilpasse de beskeder, der sendes ud til givere (f.eks. bekræftelsesmails og -sms'er). Redigerer du ikke din kommunikation anvendes OnlineFundraisings korte og generiske standardbeskeder. 

Læs her, hvordan du tilpasser og anvender din kommunikation. 

Tilgå din kommunikation

Du finder din kommunikation ved at klikke på menupunktet Kommunikation i OnlineFundraisings hovedmenu.

Kommunikation_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

Når du klikker på menupunktet Kommunikation, kommer du til en side, hvor du kan se en oversigt over dine kommunikationsskabeloner og oprette nye. 

Du har mulighed for at oprette forskellige kommunikationsskabeloner, som du kan anvende på forskellige formularer og projekter. 

Tilpas din kommunikation

Du opretter en ny kommunikationsskabelon ved at klikke på Tilføj ny kommunikation.

Kommunikation_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising.jpg

Herefter kommer du til en side, hvor du kan redigere din nye kommunikationsskabelon. Herunder kan du læse mere om de forskellige beskeder og bekræftelser, som du har mulighed for at redigere.

  1. Navngiv din skabelon
    Det første du skal gøre er at give din kommunikationsskabelon en passende overskrift. Det er denne overskrift, som du bruger til at vælge skabelonen, hvor du ønsker at bruge den.

    Tilføj_ny_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

  2. Bekræftelse på skærm
    Under Bekræftelse på skærm kan du formulere den bekræftelse, som vises på skærmen i browseren, efter at giveren har doneret ved hjælp af en formular.

    Under Kontekstualiser bekræftelse finder du en række variable, som du kan bruge, hvis du for eksempel ønsker, at giverens navn eller det projekt, som donationen er givet til, skal indgå i bekræftelsen. Indtaster du en af disse variable, vil det blive tilpasset automatisk i bekræftelsen.

    Bekræftelsen vises på skærmen, der hvor formularen er indsat på din hjemmeside.

    Ønsker du i stedet, at givere videresendes til en anden side, når de har udfyldt formularen, kan du indtaste den URL, som du gerne vil sende dem videre til, under Bekræftelses URL.

    Tilføj_ny_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

  3. Bekræftelse pr. SMS
    Scroller du længere ned på siden finder du et felt med overskriften Bekræftelse pr. SMS. 

    Ønsker du at giveren skal modtage en SMS-bekræftelse, kan du indtaste den her.

    Husk, at én SMS er 160 tegn – så det kan særligt være en fordel at fatte dig i korthed her.

    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising.jpg
    Vær opmærksom på, at for en 
  4. Bekræftelse i email
    Under Bekræftelse i email kan du tilpasse den bekræftelse, som giveren modtager på email.

    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

    Her har du også mulighed for at tilføje et email-banner, som vises i toppen af bekræftelsesemailen. Du tilføjer banneret ved at trykke på knappen Add or Upload File ud for feltet Email banner.

  5. SMS – vedrørende telefonregning
    Under overskriften SMS finder du en oversigt over de forskellige beskeder, som kan sendes ud på SMS. 

    Den første, SMS – vedr. telefonregning, er den bekræftelse, som sendes ud, hvis en giver vælger at donere over sin telefonregning.

    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

    Herunder har du mulighed for at tilpasse de SMS-beskeder, der sendes ud, når giveren har udtrykt ønske om at donere, når donationen er bekræftet, bliver opkrævet. mm.

  6. SMS – vedrørende SMS keywords
    Bruger du SMS keywords, har du under Vedr. SMS keywords mulighed for at tilpasse den bekræftelse, som sendes til giveren, der donerer ved hjælp af et keyword.

    I dropdown-menuen Opfølgningsformular kan du desuden vælge en formular, som giveren sendes videre til i bekræftelsen. Du vælger blandt de formularer, du har oprettet. Læs her, hvordan du opretter en formular.

    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising


  7. SMS – vedrørende betalingsaftaler
    Under 'Vedr. betalingsaftaler' kan du tilpasse de beskeder som sendes ud til givere, som donerer fast over deres telefonregning.
    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

    Faktura
    Under 'Faktura' har du mulighed for at tilpasse den faktureringstekst, som vil fremgå af giverens telefonregning.

    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

    Husk at holde teksten under 50 tegn.

  8. MobilePay Subscriptions 
    Bruger du MobilePay Subscriptions, så har du her mulighed for at redigere den tekst som vises, når giveren bliver bedt om at godkende Subscriptions-aftalen i MobilePay-appen. 

    I appen vises en overskrift – den kan du indtaste i feltet ud for Produktnavn – og herunder vises en kort tekst – den kan du formulere i feltet ud for Beskrivelse.
    kom.png

  9. Betingelser
    Under Betingelser kan du redigere de vilkår, som giverne bliver bedt om at godkende, når de donerer.

    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

Anvend din kommunikation

For at OnlineFundraising ved, hvilken kommunikation der skal anvendes hvornår, er det vigtigt, at du husker at vælge en kommunikation, der hvor den skal anvendes. 

Det er grundlæggende projektet, der definerer, hvilken kommunikation der anvendes. I praksis betyder det, at den kommunikation, giveren modtager, afhænger af, hvilket projekt de har doneret til.

Læs mere om projekter, og hvordan du tilpasser dem, her. 

1. Vælg Projekter i OnlineFundraisings hovedmenu

Du finder dine projekter under menupunktet Projekter i hovedmenuen til venstre på din OnlineFundraising-side.

Projekter_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

2. Vælg det relevante projekt

For at knytte en kommunikationsskabelon til et projekt skal du vælge det relevante projekt på listen over dine projekter. Du vælger et projekt ved at klikke på projektets navn på listen. 

3. Vælg den relevante kommunikation 

Når du har klikket dig ind på det relevante projekt, vælger du, hvilken kommunikationsskabelon der skal bruges, når givere donerer til netop dette projekt, ved at vælge den ønskede skabelon i drop down-menuen under Kommunikation. Den finder du i vinduets højre side. 

Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

... eller lad formularen styre kommunikationen

Skulle du have brug for det, kan du også lade en formular styre, hvilken kommunikation, der anvendes. Det gør du ved at vælge en kommunikationsskabelon på den side, hvor du redigerer din formular. 

Hvis du vælger at tilknytte en kommunikation til din formular, overskrives projektets kommunikationsvalg. 

Vælger du ikke nogen kommunikation på din formular, så anvendes den kommunikation, som du har valgt på det projekt, som giveren donerer til.

Du kan læse, hvordan du redigerer dine formularer – herunder hvordan du tilknytter en kommunikation til din formular – i vores guide til formularer.

Har du nogen spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på support@onlinefundraising.dk