Opret og tilpas kommunikation

'Kommunikation' er en opsamling af alt dialog i en givers brugerrejse i forbindelse med at have udfyldt en formular. Typisk vælges, hvilken Kommunikation der skal bruges, ud fra hvilket projekt der er givet penge til.

Læs her, hvordan du bruger værktøjet Kommunikation. 

Tilgå din kommunikation

I OnlineFundraising finder du menupunktet 'Kommunikation'.

Kommunikation_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

Her på din kommunikationsside kan du se en samlet oversigt over al din kommunikation i OnlineFundraising. Kommunikation dækker over alle de beskeder, som sendes ud til givere gennem OnlineFundraising.

Det er også her, du har mulighed for at tilpasse de forskellige beskeder og bekræftelser, som bliver sendt ud til giverne, når de donerer.

 

Tilpas din kommunikation

Tilpas din kommunikation ved at oprette kommunikationsskabeloner, som du efterfølgende tilknytter de projekter, hvor du ønsker, at de skal anvendes til. Du kan oprette alle de kommunikationsskabeloner, du har brug for - så de beskeder der sendes ud til giverne, altid passer til det konkrete projekt.

Du opretter en ny kommunikationsskabelon ved at trykke på 'Tilføj ny kommunikation'.

Kommunikation_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising.jpg

  1. Navngiv din skabelon
    Giv din kommunikationsskabelon en passende overskrift. Det er denne overskrift, som du bruger til at vælge skabelonen på de projekter, hvor du ønsker at bruge den.

    Tilføj_ny_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

  2. Bekræftelse på skærm
    Under 'Bekræftelse på skærm' kan du formulere den bekræftelse, som vises på skærmen i browseren, efter at giveren har doneret ved hjælp af en formular.

    Under 'Kontekstualiser bekræftelse' finder du en række variabler, som du kan bruge, hvis du for eksempel ønsker, at giverens navn, eller det projekt, som donationen er givet til, skal indgå i bekræftelsen. Indtaster du en af disse variabler, vil det blive tilpasset automatisk i bekræftelsen.

    Hvis du gerne vil have, at giveren videresendes til en bestemt side, kan du indtaste den pågældende URL under 'Bekræftelses URL'.

    Tilføj_ny_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

  3. Bekræftelse pr. SMS
    Ønsker du at giveren skal modtage en bekræftelse på SMS, kan du indtaste den under 'Bekræftelse pr. SMS'. Du finder dette felt under 'Bekræftelse på skærm'.

    Husk, at én SMS er 160 tegn – så det kan særligt være en fordel at fatte dig i korthed her.
    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising.jpg

  4. Bekræftelse i email
    Under 'Bekræftelse i email' kan du tilpasse den bekræftelse, som giveren modtager på email.

    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

    Her har du også mulighed for at tilføje et email-banner, som vises i toppen af bekræftelsesemailen. Du tilføjer banneret ved at trykke på 'Add or Upload File'.

  5. SMS – vedrørende telefonregning
    Under 'Bekræftelse i email' finder du en oversigt over de forskellige SMS-bekræftelser.

    Den første, 'SMS – vedr. telefonregning', er den bekræftelse, som sendes ud, når en giver vælger at donere over sin telefonregning.

    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

    Her har du mulighed for at tilpasse de SMS-beskeder, der sendes ud, når giveren har udtrykt ønske om at donere, når donationen er bekræftet, bliver opkrævet. mm.

  6. SMS – vedrørende SMS keywords
    Modtager du donationer via keywords, har du under 'Vedr. SMS keywords' mulighed for at tilpasse den bekræftelse, som sendes til giveren, der skriver ind på et keyword. I dropdown-menuen 'Opfølgningsformular' kan du desuden vælge en formular, som giveren sendes videre til i bekræftelsen.

    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising
  7. SMS – vedrørende MobilePay
    Modtager du gentagende donationer gennem MobilePay, har du – medmindre du bruger MobilePay Subscriptions – brug for at få giveren til at bekræfte overførslen hver måned ved hjælp af MobilePay-appen.

    Under 'Vedr. Mobilepay' har du mulighed for at tilpasse en påmindelses-SMS, som sendes ud til giveren, når det er ved at være tid til at deres overførsel. 

    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

  8. SMS – vedrørende betalingsaftaler
    Under 'Vedr. betalingsaftaler' kan du tilpasse de beskeder som sendes ud til givere, som donerer fast over deres telefonregning.
    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

    Faktura
    Under 'Faktura' har du mulighed for at tilpasse den faktureringstekst, som vil fremgå af giverens telefonregning.

    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

    Husk at holde teksten under 50 tegn.

  9. Betingelser
    Under 'Betingelser' kan du redigere de betingelser, som giverne bliver bedt om at godkende, når de donerer.

    Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

Anvend din kommunikation

Hvis du ønsker den samme bekræftelse på flere projekter, kan du blot oprette én skabelon og vælge til projektet i dropdown-menuen.

Du finder dine projekter under menupunktet 'Projekter' i hovedmenuen til venstre på din OnlineFundraising-side.

Projekter_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

For at knytte en kommunikationsskabelon til et projekt skal du vælge projektet ved at trykke på titlen. For eksempel 'Støttemedlem' i eksemplet herover.

Når du er inde på et pågældende projekt, vælger du, hvilken kommunikationsskabelon der skal bruges, når givere donerer til netop dette projekt, ved at vælge den ønskede skabelon i drop down-menuen 'Kommunikation', som du finder til højre i skærmbilledet.

Rediger_-_Sind_Ungdom_-_Online_Fundraising

Har du nogen spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på support@onlinefundraising.dk