Gode eksempler på brug af dybe links

Ofte ligger din organisation inde med mange informationer om giveren, som giveren alligevel bliver bedt om at udfylde på ny, hvis de ønsker at donere igen. Det har ingen værdi og gør barrieren for donationer unødigt høj.

Ved at benytte dig af et såkaldt dybt link har du mulighed for at udfylde en formular på forhånd med alle de oplysninger, giveren tidligere har opgivet. På den måde mindsker du antallet af felter, giveren skal udfylde.

Læs mere om dybe links, og hvordan du laver dem, her.

I denne guide gennemgår vi tre situationer, hvor du med fordel kan bruge dybe links til at gøre det nemmere for giveren at donere.

Opsalg til faste donationer eller medlemskab

Når en giver har bidraget med en enkeltdonation, ønsker du måske at opfordre dem til at donere fast.

En måde at gøre det på er ved at sætte et link til en medlemsformular ind i den bekræftelse, som sendes til giveren, når de donerer et engangsbeløb. Og fordi du allerede har nogle oplysninger om giveren, da de lige har doneret, er det en god idé at bruge et dybt link her. 

  1. Du finder dine bekræftelser under 'Kommunikation'
    Du redigerer den bekræftelsestekst, der kommer op på giverens skærm, når de har doneret, ved at vælge 'Kommunikation' i hovedmenuen og dernæst den kommunikationsskabelon, som du ønsker at redigere. Læs her hvordan du opretter og redigerer dine kommunikationsskabeloner
  2. Vælg 'Bekræftelse på skærm' 
    Når du har klikket dig ind på den relevante kommunikationsskabelon finder du punktet 'Bekræftelse på skærm'. Det er her, du kan redigere den bekræftelse, som popper op på giverens skærm, når de har doneret – og altså her, at du med fordel kan indsætte det dybe link til en forudfyldt medlemsformular.

  3. Skjul linket
    I stedet for at indsætte det lange, dybe link i teksten kan du skjule det bag teksten ved at trykke på kædeikonet, som markeret på billedet herunder.

    bekr_ftelse.jpg

    Hvordan det dybe link skal opbygges afhænger af, hvilke informationer du har om giveren. Det kunne f.eks. se sådan her ud: 

https://onlinefundraising.dk/showcase/?pre_project=46&pre_name=navn&pre_email=email&pre_method=agreement&pre_form=7136 

(pre_method=agreement, fordi det drejer sig om medlemskab, og pre_form skal henvise til din medlemsskabsformular)

Email blast til nem donation

Når du for eksempel sender nyhedsbreve ud, er der typisk en opfordring til donation med. Men i stedet for at linke direkte til formularen, så hjælp giveren på vej ved at udfylde flest mulige informationer på forhånd ved hjælp af et dybt link.

Forudfyld for eksempel:

  • Projekt
  • Beløb (forslag)
  • Fastgiver

Du kan også forudfylde personlige oplysninger såsom navn, telefonnummer, email og adresse. Få disse oplysninger ved at eksportere dem fra OnlineFundraising eller fra dit medlemssystem.

Link på egen hjemmeside, der forudvælger projekt og beløb

Et tredje tidspunkt, hvor det er nyttigt at bruge dybe links, er, hvis du på din hjemmeside ønsker at opfordre de besøgende til at give et bestemt beløb til et bestemt projekt. Det kunne for eksempel være kampagnen: "Støt vores børnehjem med 100 kr."  

Her er det oplagt at bruge et dybt link, der sender giveren til en formular, hvor projekt og beløb er forudfyldt. Det link kan se sådan her ud:

https://onlinefundraising.dk/showcase/?pre_project=46&pre_amount=100&pre_form=7136 

 Læs mere om dybe links, og hvordan du laver dem, her.