Havner dine bekræftelsesmails i spam-filtret?

Hvis bekræftelsesmails fra OnlineFundraising bliver markeret som spam, kan det skyldes, at jeres SPF (Sender Policy Framework), ikke tillader OnlineFundraising at sende mails på jeres vegne.

SPF regulerer nemlig, hvilke servere der kan sende emails fra jeres domæne.

En mulig løsning på problemet kan derfor være at indsætte følgende optimering med OnlineFundraisings IP-adresse i jeres SPF record:

a mx ip4:179.23.247.165

Du kan finde dine aktuelle SPF records via dette onlineværktøj.

Vær dog opmærksom på, at organisationer på dedikerede servere (dinorganisation.onlinefundraising.dk) vil have sin egen IP-adresse. I dette tilfælde er det derfor denne og ikke OnlineFundraisings IP-adresse, der skal indsættes i jeres SPF-record.

Har din organisation en dedikeret server, kan du kontakte support på support@onlinefundraising.dk for at få jeres IP-adresse oplyst.

Du kan læse mere om om SPF her.

Har du brug for hjælp, men ikke nogen at kontakte om dette, kan vi yde support. Hvis du er interesseret i det, eller hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på support@onlinefundraising.dk.