Oversigt over forløbet
- 1. Opstartsmøde
- 2. Hvad gør vi?
- 3. Hvad gør du?
- 4. Afrunding af opstart
- 5. Afsluttende oplæringsmøde.
1. Opstartsmøde
Når du har underskrevet kontrakten vil en af vores konsulenter kontakte dig for at arrangere et opstartsmøde. Her hilser vi på hinanden, afklarer dine behov og kommer med vores anbefalinger til opsætningen. Den samme konsulent vil følge dig gennem hele opstarten.
På mødet gennemgår vi typisk:
- Formularopsætning: Antal formularer, beløb og nødvendige felter
- Generelle tekster: Takketekster til e-mails og takkeside samt betalingsbetingelser
- Betalingsmidler: Gennemgang af forskellige betalingsmetoder – hvilke er relevante for jer
- Evt. opsætning af sms-keywords og overflytning af eksisterende aftaler
2. Hvad gør vi?
Efter opstartsmødet sender vi dig en opsummering af opsætningen og de ting, vi mangler fra dig. Nu begynder det sjove: Vi trækker i arbejdstøjet og starter opsætningen:
- Din OnlineFundraising-platform opsættes
- Formularerne bygges og styles
- Betalingsmetoderne sættes op
- Takketeksterne sættes op og styles.
3. Hvad gør du?
Mens vi er i gang med opsætningen, forbereder du nogle forskellige ting til os. I den forbindelse modtager du et spørgeskema med alle de ting, du skal have klar. Læs mere under materiale til opsætning.
Betalingsmetoder
Betalingskort + MobilePay Online: Vi starter aftalen for dig, hvorefter du får et link og skal indtaste de sidste oplysninger.
MobilePay Subscriptions: Du har måske allerede en konto til MobilePay, men mangler at tilknytte Subscription, så du kan tage imod abonnementsbetalinger med MobilePay. Til det har vi denne guide: MobilePay Subscriptions: Hvordan kommer jeg i gang?
Betalingsservice: Hvis du ikke har en aftale med Betalingsservice i forvejen, kan du følge vores guide: Hvordan opretter jeg en Betalingsservice-aftale?
Hvis du allerede har en aftale, skal vi planlægge overdragelse og importere data – læs evt. disse to guides:
Vi anbefaler også, at du får styr på reglerne omkring GDPR - læs vejledning om GDPR her.
Tekster
-
Takketekst på skærm, som vises efter en udfyldelse af eksempelvis en formular.
-
Takketekst til e-mail, som i forlængelse af ovenstående sendes til giveren/medlemmet.
-
Betingelser: Betalingsbetingelser er et krav fra indløseren. Vi har en skabelon til dig, som du finder nederst i denne guide.
Forberedelse af jeres hjemmeside
Indsættelse af formularer: Vi sender dig de nødvendige koder, som du skal bruge til at indsætte dem på din hjemmeside. Der er lidt hjælp at finde i guiden her, hvis det ikke er noget du har prøvet før: Indsæt en formular på din hjemmeside
URL-adresse til takkesiden: Opret en URL, f.eks. [ditdomæne].dk/tak, som giveren/medlemmet bliver sendt videre til, efter de har udfyldt en formular.
Bogføringskoder
Vi kan lave forskellige formularer med forskellige formål, og derfor kan vi også angive en kode, som ved eksport af betalingsoplysningerne fortæller dig, hvad betalingerne går til.
Du kan navngive koderne, som du ønsker, uanset om det er tal eller bogstaver.
Send os en oversigt over disse koder – så sørger vi for at sætte det op.
4. Afrunding af opstart
Når opsætningen er færdig, tester vi betalingerne og sikrer, at alt fungerer korrekt. Hvis du selv har foretaget en testbetaling og ønsker at refundere den, kan du følge vores guide: Sådan refunderer du en betaling.
5. Afsluttende oplæringsmøde
Tillykke, du er nu i mål! Hvis din kontrakt inkluderer et oplæringsmøde, planlægger vi det. Vi kan desuden anbefale at deltage i vores månedlige kursus: Ny i OnlineFundraising – husk at invitere relevante kollegaer.
Tak for denne gang og på gensyn i vores support eller supportunivers.