Ny bruger? Disse artikler anbefaler vi

Bliv klogere på takke- og kvitteringsbeskeder

Senest redigeret:

Vil du sende takke- og kvitteringsbeskeder til dine donorer og medlemmer, når de f.eks. har udfyldt en formular? I OnlineFundraising kan du opsætte forskellige former for kommunikation, der møder dine donorer ved betalingen. Her er en samling af de vigtigste ressourcer, der hjælper dig med at blive ekspert i Communication-modulet.

1. Forstå de forskellige typer kommunikation

Først og fremmest er det vigtigt at få en forståelse af Communication-modulet. Start simpelt og byg på i dit eget tempo. En god takkebesked er det første trin til at skabe en loyal donor.

2. Opsætning af kommunikation

I OnlineFundraising kan du opsætte kommunikation, som møder donor i forbindelse med betalingen. Mulighederne består af en tilpasset kvitteringsside, en sms og/eller en e-mail. Beskeden varierer alt efter formularens formål: ikke-transaktionel (f.eks. tilmelding til nyhedsbrev), engangsdonation, fast støtte/medlemskab og fast støtte, som starter med en enkeltdonation.

3. Gør kommunikationen mere personlig

Kvitteringsbeskeden fra OnlineFundraising bliver sendt, når betalingen er gennemført. Den er det første, donor møder på sin introduktionsrejse. I den forbindelse anbefaler vi at bruge flettefelter for at gøre kommunikationen mere personlig.

4. Formål (Purpose) og kommunikation

Det er formålet (Purpose) på formularen, der styrer, hvilken kommunikation brugeren får. Hvis du har flere formål i samme formular, kan du differentiere budskabet.

5. Notifikationer ved løbende træk og ændringer

Kommunikationen, som tilknyttes donor ved udfyldelse af formularen, følger donor hele vejen. Du kan vælge at sende notifikationer om løbende træk, f.eks. ved årligt medlemskab. Ændres aftalen via Onboarding, kan du automatisk sende information om ændringen. Notifikationer ved udløb af betalingskort kan desuden hjælpe med at undgå churn – og det anbefaler vi på det kraftigste.

6. Undgå at havne i spamfiltret

Kvitteringsbeskeden sendes som udgangspunkt fra @hello.onlinefundraising.dk. For at undgå at dine e-mails havner i spam, anbefaler vi at sende fra jeres eget domæne. Det kræver, at jeres domæne bliver valideret.

Har du spørgsmål? Skriv til support@onlinefundraising.dk.

Var denne artikel en hjælp?

0 ud af 0 fandt dette nyttigt