Når dine formularer er oprettet, kommunikationen er på plads, og donationerne strømmer ind, er det vigtigt at sikre, at hverdagen kører glat for dig, dine donorer og dine kollegaer. Her er nogle tips og ressourcer, der kan hjælpe dig med at optimere din brug af OnlineFundraising.
1. Få styr på dine faste aftaler
En aftale i OnlineFundraising består af to elementer: en Subscription (donors abonnement) og en Agreement (det produkt, donor abonnerer på, fx et medlemskab). Som bruger kan du manuelt redigere disse aftaler. I vores artikler kan du finder svar på, hvordan du kan:
2. Håndter dine betalinger
En Payment afspejler donors intention om at betale det aftalte beløb. Transactions viser om betalingen faktisk gik igennem. Hvis du refunderer en donation, vil der være to transaktioner på én betaling (den gennemførte og den refunderede).
I OnlineFundraising kan du:
- Ændre formål på en betaling (fx fra fast støtte til medlemskab)
- Annullere en betaling
- Refundere en betaling
- Se status på en betaling
3. Se og tilpas kontakter
OnlineFundraising laver ikke dublethåndtering. Hvis du har brug for dublethåndtering, skal det gøres via en integration til CRM. Du kan dog håndtere kontakter til en vis grad, fx sammenflette kontakter, anonymisere eller arkivere dem.
- Læs artiklen: Få en introduktion til begrebet Contacts
4. Eksporter og analyser
Modulet Export giver dig adgang til dine data. Her kan du få et øjebliksbillede af, hvordan fx en kampagne er gået, hvor mange der bruger MobilePay som betalingsmiddel på en fast aftale, eller trække en liste over alle, som skal have skattefradrag.
- Få en introduktion: Eksport-modulet
5. Bogfør dine betalinger
Bogføring af indkomne midler er en vigtig del af arbejdet. Se gerne vores webinar, hvor Stephan gennemgår de forskellige muligheder og faldgruber. Du finder også en tekstgennemgang, som kan hjælpe dig (eller din bogholder) med at forstå processen.
Læs artiklen: Bogføring
Har du spørgsmål eller problemer, er du altid velkommen til at skrive til support@onlinefundraising.dk.