FAQ - Mobilepay

Du kan på denne side finde svar på nogle af de spørgsmål, som vi oftest bliver stillet vedrørende MobilePay. Skulle du have nogle spørgsmål, som ikke bliver besvaret på denne side, er du altid velkommen til at sende os en mail på support@onlinefundraising.dk.

Spørgsmål og svar

Vi har allerede en konto hos MobilePay. Skal vi alligevel oprette en konto og ansøge om MobilePay Subscriptions, eller kan vi bruge den konto, vi allerede har?

Selvom I har MobilePay Online, altså MobilePay som enkelttræk, skal I oprette en konto og tilmelde jer MobilePay Subscriptions. MobilePay Subscriptions er noget nyt og andet end MobilePay Online.

Hvis I benytter f.eks. MobilePay Business/Myshop, vil I have en konto hos MobilePay. I så fald skal I logge ind på den konto og derefter anmode om MobilePay Subscriptions.

Kan vi bruge det samme telefonnummer, som vi allerede bruger til MobilePay?

MobilePay Subscriptions har ikke noget med jeres telefonnummer at gøre. Kunder skal altså ikke bruge et telefonnummer på jer for at kunne overføre via MobilePay Subcriptions.

Læs mere om, hvad MobilePay Subscriptions er, her.
  

En eksisterende giver vil gerne rykke sin faste betalingsaftale over til MobilePay Subscriptions. Hvordan gør jeg?

Vi kan ikke flytte giverens aftale over, helt uden hun selv foretager sig noget. Men vi kan gøre det nemt for giveren at godkende overflytningen.

Den nemmeste måde er, at I udfylder den relevante formular – f.eks. jeres medlemsformular, hvis der er tale om et medlem – på giverens vegne og vælger MobilePay Subscriptions som betalingsmiddel. 

Herefter skal I  blot bede giveren godkende aftalen i sin MobilePay-app. 

Hvis I udfylder alle relevante oplysninger, vil betalingsaftalen automatisk blive knyttet op på giverens eksisterende kontakt i OnlineFundraising.

OBS! Husk at slette betalingsaftalen på det gamle betalingsmiddel.
 

Nu har jeg tilmeldt min organisation MobilePay Subscriptions. Hvad er næste skridt?

Når I har tilmeldt jer MobilePay Subscriptions, så er næste skridt at godkende OnlineFundraising som integrator.

Læs her, hvordan du godkender os som integrator.
 

Vi er tilmeldt MobilePay Subscriptions, og det burde virke. Jeg får dog stadig meddelelse  om ”teknisk fejl”, når jeg swiper aftalen. Hvad gør jeg?

Når du oplever en fejl i selve app'en, så er problemet desværre ude af vores hænder. Det ligger i stedet hos MobilePay, og det er derfor også kun dem, der kan løse det.

Vi skal derfor bede dig kontakte MobilePay og få dem til at rette fejlen. 

Har du flere spørgsmål?

På MobilePays hjemmeside kan du finde svar på flere spørgsmål på siden Fakta om MobilePay Subscriptions, og du er også meget velkommen til at spørge os på support@onlinefundraising.dk.