Hvis en givers gentagende kortbetaling er gået i stå, enten fordi kortet er udløbet, eller fordi der er sket en fejl, skal du sende giveren et fornyelseslink for at denne kan lave en opdatering af sine kortoplysninger.
1. Find fornyelseslink
Vælg 'Betalingsaftaler' i OnlineFundraisings hovedmenu og find den relevante betalingsaftale på listen over betalingsaftaler.
Vælg betalingsaftalen ved at klikke på det nummer, der står i kolonnen 'Ordrenr.'
Du danner et fornyelseslink ved at klikke på knappen 'Hent kortlink', som du finder i boksen 'Handling' til højre i vinduet.
Når du klikker på denne knap, dannes et forkortet fornyelseslink, som giveren kan bruge til at fornye sit kort. Næste skridt er derfor at sende linket til giveren.
2. Kontakt giveren
Næste skridt er at kontakte giveren/medlemmet og bede dem forny betalingsaftalen.
Du er selvfølgelig fri til at vælge hvordan du gør dette, men du kan fx:
- Enkeltvist – Telefonisk.
Ring giveren op eller brug muligheden, når de selv ringer. Tryk selv på fornyelseslinket og tag imod kortinformationerne fra giveren og tast dem ind. - Enkeltvis – email/sms
Skriv til giveren, og bed dem opdatere deres betalingsoplysninger ved at benytte linket. - Samlet – email-liste
På oversigten over betalingsaftaler kan du eksportere alle fejlede aftaler. Hver række i CSV filen indeholder bl.a fornyelseslinket. Brug brevfletningsfunktionalitet i din email klient til at sende et fornyelseslink til mange på een gang.
Guide til Outlook
Guide til Gmail
Kort der er på vej til at udløbe
Du kan se hvornår en givers kortbetaling udløber under kolonnen 'Udløb' under Betalingsaftaler.
Disse bør du overveje at sende tilsvarende nyt link til, således så de kan forny deres kort inden betalinger fejler.
Fremtiden
OnlineFundraising ønsker at automatisere denne proces for dig, og kontakter alle kunder så snart denne feature er på plads.