Dublettjek

Duplicate Check (dublettjek) er en procedure til at afgøre, om der er nogle dubletter mellem jeres kontakter – hvorvidt nye indsendte formularer (med indbetaling eller betalingsaftale) relaterer sig til kontakter (personer/virksomheder), som allerede er kendt enten i jeres OnlineFundraising eller i et tilknyttet CRM.

Hvordan fungerer Duplicate Check?

Når en giver udfylder en formular, sker én af tre følgende ting, afhængig af om OnlineFundraising vurderer, at giveren allerede eksisterer i databasen. Dette afgøres på baggrund af de data, som giveren indtaster.

  1. Finder vi ingen match af data, oprettes en ny kontakt i OnlineFundraising og jeres CRM, hvis I har sådan et tilknyttet OnlineFundraising. 
  2. Finder vi flere mulige matches, skal I benytte et menupunkt i kontrolpanelet for at vælge rigtige match. Se længere nede i guiden her.
  3. Finder vi ét eksakt match, merges de to kontakter (de kædes sammen), så giveren kun findes én gang i systemet.

Hvad afgør et match?

OnlineFundraising afgør automatisk om der er match ved at sammenholde den modtagne email, telefonnummer, adresse, CPR/CVR og navn med allerede kendte givere. 

Hvordan afgøres et match?

Da man kan glemme et mellemnavn, skifte adresse, telefon og email, såvel som stave forkert, så vægter en algoritme en sandsynlighed for matching.

Hvis informationen i en indesendt formular matcher én eksisterende kontakt med (over) 90%, afgør OnlineFundraising, at der er tale om et match.

Finder dublettjekket, at informationen matcher mere end én eksisterende kontakt med (over) 90%, kræver det manuel afgørelse.

Alt derunder kræver ligeledes manuel afgørelse, og hvis OnlineFundraising ikke finder, at noget af den modtagede info matcher eksisterende kontakter, oprettes en ny kontakt.  

Manuel afgørelse – sådan gør du

Når OnlineFundraising finder flere mulige matches for ny modtaget info, kræver det, at du manuelt afgør, hvilket match der er det rigtige. Du vil herefter kunne flette – eller sammenlægge – de to kontakter.

OBS! Dette gælder dog ikke, hvis du bruger CRM-systemet Donorfy sammen med OnlineFundraising. Så skal du i stedet forbinde kontakterne under menupunktet Donorfy.

1. Find info, der kræver manuel afgørelse

Du finder de matches, som kræver manuel afgørelse ved at vælge Kontakter i OnlineFundraisings hovedmenu.

Når du klikker på Kontakter folder en undermenu ned. Her vælger du Forbind kontakter

Sk_rmbillede_2019-01-04_kl__12_35_15.png

Her finder du en liste over de mulige dubletter, som kræver manuel bekræftelse. På billedet nedenfor kan du se et eksempel. 

forbind.png

 2. Vælg det rigtige match

For at få vist og vælge mellem de mulige dubletter skal du klikke på Vis-knappen ud for den pågældende kontakt. 

forbind.png

Herefter kommer en liste over de mulige matches frem.

Du vælger det rigtige match ved at klikke på Vælg og opdater-knappen ud for den kontakt, som du ønsker at parre med. Således sammenflettes kontakterne.

forbind.png

3. Søg på anden kontakt

Ønsker du at knytte kontakten til en kontakt, som ikke er på listen, kan du søge denne frem ved at indtaste ID'et på den pågældende kontakt i feltet i bunden af listen og klikke på Find.

duplicate.png

 

4. Er det ikke en dublet?

Hvis du vurderer, at kontakten ikke matcher med nogen af de eksisterende kontakter, klik da på knappen Opret ny

Så opretter OnlineFundraising en ny kontakt.

duplicate.png