Tracking af formular

OnlineFundraising understøtter tracking med Google Analytics og Facebook Pixel. Da vores formularer, som udgangspunkt, indsættes med iFrame gør det ingen forskel om du bruger Google Tag Manager (GTM) eller ej. OnlineFundraising skal oplyses om din GA Property ID (såsom UA-50839665-2) og/eller facebook pixel kode.

For begge dele gælder det, at du skal kontakte os for at sætte det op.

Grundlæggende forståelse

OnlineFundraisings formular kan inddeles i følgende steps.

  1. Landingpage - Denne side er din egen hjemmeside, hvor du har sat formularen ind på. 
  2. Betaling - Når step 1 (givers informationer) er udfyldt, skifter formularen til betalingssiden.
  3. Succes - Denne virtuelle side lander giveren på efter succesfuld betaling. Herefter videresendes giveren til din valgte takkeside.
  4. Failure - Denne virtuelle side lander giveren på, hvis step 2 fejl eller timer ud.

 

Google Analytics

OnlineFundraising sender både et event og en pageview for step 2-4. Se teknisk beskrivelse.

Step Event Pageview
1. Landingpage   (sættes af din egen hjemmeside)
2. Betaling

Enkelt betaling
Abonnement

/of_payment
3. Succes Enkelt betaling
Abonnement
/of_success
4. Failure Enkelt betaling
Abonnement
/of_failure

 

Events følger følgende syntaks

Event Value
Category of_{form ID}
Action form_submit
Label agreement / payment
Value [Beløb givet] 

 

Eksempler

Tragtvisualisering

Analytics.png

 

Event

Analytics.png

 

Facebook Pixel

OnlineFundraising sender events i step 1-3 for Facebook.

Step 1 (landingpage)

Event Key Value
ViewContent    
  content_name {project}
  form_id {form ID}
  donation_type {payment / agreement}

 

Step 2 (Betaling)

Event Key Value
InitiateCheckout    
  content_name {project}
  Value {amount}
  Currency {currency}
  form_id {form ID}
  donation_type {payment / agreement}

 

Step 3 (succes)

Event Key Value
Purchase    
  content_name {project}
  Value {amount}
  Currency {currency}
  form_id {form ID}
  donation_type
{payment / agreement}