Refund Payment

Du finder muligheden for at tilbagebetale en indbetaling, under Payments, der ligger under Transactional.

Hvis du ikke ved hvordan du kommer til en enkelt indbetaling, anbefaler vi at du læser følgende  guide: Forstå payments

 


 

Sådan gør du

Skal du tilbagebetale en indbetaling, kan du gå til det, på 2 måder:

1: Er det en nyere indbetaling, kan du med fordel bruge listevisningen:
Transactional -> Payments -> Den indbetaling du ønsker at tilbagebetale -> Refund

2: Kender du kun til kontaktpersonen, kan du gå via: 
Transactional -> Contacts -> Find kontaktpersonen -> Tryk på den indbetaling du ønsker at tilbagebetale -> Refund

 Refund finder du i toppen af indbetalingen

payment_single-refund.jpg 

Hvad sker der så?

Indbetalingen lægges i en kø, og vil efter nogle minutter sætte processen for tilbagebetaling, i gang. før at State skifter til Refunded. Personen vil så herefter få tilbageført beløbet, via det betalingsmiddel der er blevet brugt. Det vil sige at OnlineFundraising laver en anmodning til Gateway, om at tilbagebetale.

Indbetalingen vil skifte State til Refunded. Obs. Der kan godt gå op til 20 min. før dette sker. 
Læs også mere om de forskellige states her

Der bliver sendt en notifikation til den Contact, der har foretaget indbetalingen. Se mere om at ændre teksten her: Forstå Communication 

 

Hvornår kan det ses på deres konto?

Efter at Payment har skiftet til sit State til Refunded, er betalingen tilbagebetalt. Afhængigt af tidspunktet, vil kortbetalinger kunne ses senest dagen efter, på deres konto. MobilePay og MobilePay Subscription, viser det med det samme i deres app.