Payment States og Error Codes

En indbetaling er ikke bare enten betalt, fejlet eller tilbageført. Der findes flere variationer som du måske allerede har opdaget i systemet.

Længere nede, finder du et diagram over, hvordan en betaling kommer igennem vores systemet.

 

Gå direkte til fejlkoder 

 


 

De forskellige States

  • Charged

    En succesfuld opkrævning
  • Awaiting Retry

    Opkrævningen fejlede. Vil prøve igen hvis muligt.
    Der prøves op til 7 gange, før en endelig konklusion.
  • Awaiting Charge

    Systemet har oprettet et opkrævnings-forsøg, men ikke sendt til Betalingsgateway.
  • Ready

    Result from processing of a pending Subscription.
  • Pending

    Opkrævningen er sendt til Betalingsgateway, og afventer en endelig opkrævning
  • Session Expired

    Opkrævningsforsøget er udløbet. Bruges til MobilePay Subscription, i forbindelse med en at opkrævningen ikke blev godkendt at bruger i tide.

    Hvad kan du gøre? 

    De hyppigste grunde for at det er udløbet, er at kontakten har fortrudt. Eller der er en fejl med betalingsmidlet. Det kan være en god grund at lave et opkald til kontakten, for at få flere informationer.
  • Failed

    Opkrævningen fejlede. Se evt. fejlkoder nedenfor.
  • Rejected

    Opkrævningen er blevet afvist at kontakten.
  • Cancelled

    Payment was cancelled by Merchant (your organisation) after the payment request is sent to Payment Gateway and prior to the expected due date with Payment Gateway limitations in mind.
    Mauel handling
  • Refunded

    Betalingen er succesfuldt tilbagebetalt.
    Manuel handling

 


Diagram over en Payment 

Recurring Payment 

payment-states_recurring.jpg

Single Payment 

payment-states_single.jpg

 


 

Error og Cancel Codes

De fejlkoder og beskrivelser du vil finde i forbindelse med en payment, har vi samlet i en oversigt på vores API side, som du kan finde her under Payment.