Forstå Contacts

 

Du finder Contacts under menupunktet Transactional

Hvad er Contacts?

Kontakt er det område hvor alle der opretter sig gennem OnlineFundraising, eller bliver importeret, vil optræde. Dette vil også være dit go-to sted, hvis en kontakt ringer ind for at få ændret noget på deres aftale.  


Hop direkte til

Listevisning eller til Enkeltvisning.

 


 

Listevisning 

Når du vælger Contacts i menupunktet under Transactional, ser du en liste med alle de seneste kontaktpersoner, der er modtaget gennem OnlineFundraising.

Sorteringen er, at de nyeste vil ligge øverst, og kontakterne er som udgangspunkt filtreret på det state vi kalder active. Dvs. at det du ser er alle aktive kontaktpersoner. Har du brug for at se en anden visning, så brug værktøjet filter, som du finder beskrevet herunder. 

contacts_listview.jpg

Funktionalitet

I toppen af listevisningen finder du de funktioner, der er mulige under contacts.

1: Søgning

Dette søgefelt giver mulighed for at søge kontaktpersonen frem ved hjælp af kontaktpersonens telefonnummer eller e-mail. Du vil f.eks. bruge søgefeltet, hvis en kontakt ringer eller skriver ind for at på ændret i: kontaktoplysninger/aftaler/betalinger m.m. 

Sådan søger du

For at søge på telefonnummer skriv eksempelvis: 35294855. Du skal ikke skrive +45 eller lav mellemrum.
E-mail skrives således: support@onlinefundraising.dk.

2: Filtrering

I toppen til højre finder du funktionen filter, der giver dig mulighed for at filtrere på contact states (mere om det længere nede).

Yderligere kan du angive, hvor mange du ønsker på listen ved at angive antallet under size. 


 

Opdeling af kolonerne i listevisningen

Listevisningens data er delt op i fire kolonner. Herunder kan du læse, hvad du finder under hver kolonne.  

contacts_listview_cols.jpg

 

Date

Under date ser du datoen for, hvornår en kontaktperson er oprettet. Formateringen er YYYY-MM-DD HH:MM:SS. De nyeste vil blive vist øverst.

Name

Det fulde navn på kontakten bliver vist her. 

Phone

Telefonnummeret der er blevet indtastet i forbindelse med formularen, eller importen, vil være vist her. 

E-mail

E-mailen der er blevet indtastet i forbindelse med formularen, eller importen, vil være vist her. 

 


 

Enkeltvisning

Denne visning opnår du ved at klikke på en kontaktperson på listevisningen. 

contacts_singleview.jpg

Funktionalitet

1 Anonymise

Denne funktion vil anonymisere en kontaktperson, der ikke længere ønske at optræde i systemet. Vi har lavet denne guide, der går mere i dybden med anonymisering: Anonymise Contact.

2 Archive

Denne funktion vil arkivere kontaktpersonen. Læs mere om det i denne guide: Archive Contact.

3 Edit Contact

Her vi du kunne redigere alle de kontaktoplysninger, der findes på kontaktpersonen. Du kan læse mere om de forskellige felter i denne guide: Edit contact.

 


 

Forklaring af de forskellige områder

Nedenfor giver vi dig en forklaring af, hvad du ser, når du har åbnet enkeltvisning af en kontakt. 

contacts_singleview-forklaringer.jpg  

1. Name

Det første, vi bliver mødt med, når vi kigger på en enkeltvisning af en kontakt, er det fulde navn, kontaktpersonen har opgivet.

2. Contact information 

På ovenstående billede ser du ved punkt to en sammenklappet udgave af alle de kontaktinformationer, der findes på kontaktpersonen. Du vil efter tryk på den lille knap "Expand" kunne se (hvis opgivet): 

  • Name - Fulde navn
  • First name - Fornavn
  • Last name - Efternavn
  • Company name - Forretningsnavn
  • Email - Email
  • Phone - Telefon
  • Birthday - Fødselsdag
  • National ID - CPR nr. 
  • Business ID - CVR nr.
  • Address - Adresse
  • Post code - Postnr. 
  • City - By
  • Country - Land
  • Created - Dato for, hvornår kontakten er oprettet
  • Origin - Datoen her kan være anderledes end created, hvis kontakten er importeret.

Alle felter er noget der kan indstilles i formularen. Se vores guide: Forstå Form Builder for en dybere gennemgang af vores formular-bygger. 

3. Payment method

Payment method er den betalingsmetode, der blev brugt til betalingen. Vi har skrevet en guide om, hvilke typer der findes, og hvad det kræver at få dem: Hvad er Payment method.

Du vil også kunne trykke ind på den enkelte metode og se, hvornår den er oprettet.

4. Subscriptions

Her vil du se, hvilke abonnementer den pågældende kontaktperson er tilknyttet. Som du ser i oversigten, er de mest vitale informationer vist:

  • State
    Status på abonnementet
  • Created
    Hvornår er abonnementet oprettet
  • Start date
    Hvornår starter abonnementet
  • Next due date
    Hvornår er næste opkrævningsdato.

Vi har lavet en guide, der går dybere ind i, hvad et abonnement dækker over: Forstå Subscriptions.

5. Payments

Alle de betalinger, der har været på kontaktpersonen, vil blive vist her. Ønsker du at gå mere i dybden med, hvad en betaling indeholder, kan du se denne guide: Forstå payments

 


 

Ofte stillede spørgsmål

  • Hvor finder jeg External ID ?
    • External ID er noget, vi via vores API giver mulighed for, at jeres CRM-system kan sætte. Det vil sige, at det ikke er noget, I kan sætte selv i OnlineFundraising. 
  • Hvor finder jeg reg. og konto nr. på kontaktpersoner der betaler med Betalingsservice?
    • Registrerings- og kontonummer bruges som udgangspunkt kun i forbindelse med oprettelsen, og er derfor ikke visualiseret i OnlineFundraising.