Brug Variables i Communication

Denne guide er til dig der vil indsætte variabler, som en del af den kommunikations tekst der vises.
Har du ikke læst om kommunikation, anbefaler vi dig at læse denne først: Forstå Communication.

Ønsker du at gå direkte til at opsætte en kommunikation, kan du bruge denne guide: New Communication

 


 

Opsætning af Variabler

Som en del af en kommunikation kan du ved hjælp at formularens variabler, indsætte en personlig tekst. Det kunne eksempelvis være hvis du ønsker at din tekst skal skrive: Hej Nico. Her vil Nico være variablen. 

Alt afhænger af opsætningen af din formular, og vi anbefaler derfor at du tester det igennem efter det er indtastet. 

En variable defineres med 2 tuborgklammer: {{ for at starte, og 2 igen for at lukke }}. Tager vi ovenstående eksempel med Nico som navn, vil man bruge denne for kun at tage fornavn med: {{firstName}} . 

De mest brugte variabler, har vi lavet en oversigt over her: 

  • {{date}} = Vil være datostempel for dags dato. 
  • {{amount}} = Vil være beløbet på en indbetaling, der laves 
  • {{paymentMethodType}} = Angiver den betalingsmetode der er brugt. 
  • {{paymentTypeTranslated}} - ??
  • {{paymentType}} = Typen af betaling, om det er enkelt eller gentagne.
  • {{name}} = Det fulde navn
  • {{firstName}} = Fornavn
  • {{lastName}} = Efternavn
  • {{email}} = E-mail adresse
  • {{phone}} = Telefon nr. 
  • {{address}} = Adresse uden post nr. og by
  • {{postCode}} = Post nr. 
  • {{city}} = By
  • {{countryCode}} = Hvis land er angivet
  • {{message}} = Kan bruges hvis der felt til at skrive en besked. 


Følgende kan kun bruges i e-mails og sms-beskeder.

Disse informationer genereres automatisk af OnlineFundraising og vil derfor ikke være mulige at få vist på skærmen (Screen). 

  • successReturnPageUrl = Linket til kvitteringen
  • paymentGatewayTransactionId = Transaktions ID for betalingen, kan bruges til søgning i Payment. 
  • paymentGatewaySubscriptionToken = Transaktions ID for betalingsaftalen, kan bruges til søgning i Payment

 


 

Opsummering af kvittering i e-mail?

Hvis du ønsker at vise en opsummering af hvad der er blevet indtastet i formularen, kan der med fordel indsættes denne kode, som en del af kommunikationen.
 

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" align="left" width="100%" id="details" style="border-collapse:collapse;">
<tbody>
<tr>
<td>Dato</td><td>{{date}}</td>
</tr>
<tr>
<td>Ordrenr.</td><td>{{paymentGatewayTransactionId }}{{paymentGatewaySubscriptionToken}}</td>
</tr>
<tr>
<td>Beløb</td><td>{{amount}} DKK</td>
</tr>
<tr>
<td>Betalingsmetode</td><td>{{paymentMethod}}</td>
</tr>
<tr>
<td>Betalingsmiddel</td><td>{{paymentMethodType}}</td>
</tr>
<tr>
<td>Navn</td><td>{{name}}</td>
</tr>
<tr>
<td>Email</td><td>{{email}}</td>
</tr>
<tr>
<td>Telefon</td><td>{{phone}}</td>
</tr>
<tr>
<td>Adresse</td><td>{{address}}</td>
</tr>
<tr>
<td>Postnr.</td><td>{{postCode}}</td>
</tr>
<tr>
<td>By</td><td>{{city}}</td>
</tr>
</tbody>
</table>