Vi gennemgår menupunktet Communication der lister alle de communication collections (kvitterings opsætninger) du eller vi har lavet. I første afsnit fortæller vi også hvordan de tilknyttes.
Hop direkte til
- Hvad er Communication collection?
- Listevisning
- Enkeltvisning
- Ofte stillede spørgsmål
- Genveje til relateret guides
Hvad er Communication collection?
Menupunktet Communication rummer de opsætninger der findes (collections). Hver collection indeholder den tekst giver/medlem modtager efter en betaling eller oprettelse af en betalingsaftale.
Hvor vælger man hvilken kommunikationen der skal sendes?
Er der tale om en enkeltbetaling, vil opsætningen ske under Purposes.
Hvis det er en fast betaling opsættes det på en aftale, som enten er personlig eller delt.
Under guiden: New Communication har vi også tips til den gode måde til genbruge eksisterende tekst.
Listevisning
Listen du ser her er, er alle dem som er oprettet og sorteret alfabetisk orden. De af dem som er nedarvet af en anden (se guiden om parent), vil være angivet med en ekstra tankestreg.
Funktionalitet
1: New communication
I toppen til højre finder du finder du muligheden for at lave en ny kommunikation. Det gør du ved at klikke på New communication.
Se vores guide: New communication for hjælp til hvordan du opretter en ny og gode måder at genbruge eksisterende til kampagner.
Opdeling af kolonnerne i listevisningen
Vi har lavet denne guide der går lidt mere i dybden med hvordan nedarvningen er: Forstå Parent i Communication. Hvor vi også anbefaler at kigge til: New Communication
Name
Foruden navnet du har givet kommunikationen, angiver det også hvis den har en parent, ved hjælp af et indryk og en eller flere tankestreg(er).
Default
Kolonnen her viser at den Standard, vi har lavet, er default. Den er angivet som standard for at vi er helt sikre på at alle systemet funktioner har den tekst der skal bruges. Vi anbefaler, at man kalder sin kalder sin egen standardkommunikation noget, som man let kan finde i formularen. Se mere i guiden omkring nyopsætning af en kommunikation.
Enkeltvisning
Denne visning opnår du ved at klikke dig ind på det enkelte kommunikation fra listevisningen.
Funktionalitet
1. Indstillinger
Edit – Her har du mulighed for at ændre navnet og indstille eller ændre parent. For en dybere forståelse af dette anbefaler vi: Forstå Parent i Communication.
Delete – Giver dig mulighed for at slette kommunikationen helt.
2. Inherits from
Her kan du se, hvilken parent der er angivet. Vi har lavet en mere dybdegående guide til denne:
Forstå Parent i Communication
3. See Variables
Du har mulighed for at indsætte variabler, der gør teksten mere personlig ved fx at flette kontaktens navn ind.
Vi har lavet denne guide, der gennemgår mulighederne: Brug Variables i Communication.
4 Communication areas
Vi giver dig her den fulde kontrol til at kommunikere med kontakten. Både når de kommer ind i OF, når de skal opkræves, hvis deres kort udløber, eller hvis der ikke bliver betalt.
- SignUp
I dette område kan du indstille teksten i forbindelse med tilmelding. Det vil sige enkeltbetalinger, tilmeldinger uden betaling, eller tilmelding med fast betaling.
Vi har lavet en gennemgang af, hvad der er muligt her: Forstå SignUp Communication. - Retention
Dette område styrer den efterfølgende dialog, der vil komme ved en fast betalingsaftale.
Se denne guide for gennemgang: Forstå Retention Communication. - Management
I dette område indstiller du det administrative. Det kunne være, at kontaktens betalingsmetode er udløbet, og de skal have besked, eller at I gerne vil sende en notifikation om, at en indbetaling er tilbagebetalt.
Se den fulde gennemgang her: Forstå Management Communication.
Forklaring af de forskellige områder
Nedenfor giver vi dig en forklaring til, hvad du ser, når du har åbnet en kommunikation.
1. Inherits from
Hvis du har angivet en parent, vil du her kunne se, hvilken der er valgt. Har du senere fortrudt, kan det ændres i venstre top, under edit.
Se også: Forstå Parent i Communication
2. Genveje til Communication options
Under de forskellige områder, kan der være mange indstillinger. Derfor har vi lavet en genvej der slider dig ned til et område.
3. Sammenklappelig områder
For at spare på pladsen har vi ladet disse områder være sammenklappelig. Det betyder at du kan klikke på dem for at se indholdet. Yderligere kan du her se, om teksten er nedarvet eller ej.
Vi har skrevet mere om det i guiden til en ny kommunikation.
4. Editor
Der findes pt. 2 former for editor: screen og email. På et senere tidspunkt vil du kunne se sms også.
Editoren er her, hvor du skriver din kommunikationstekst. Vi har i guiden om en ny kommunikation gennemgået, hvordan du angiver din egen tekst.
5. Usage
Her angives, om en email skal sendes eller ej. Hvis det er sat til ja, vil email editor (se ovenfor) dukke frem. Det er ikke nødvendigt at sende email, men vi anbefaler, at kontakten får en kvittering på email, med en tak og bekræftelse på, at det er gået godt.
Ofte stillede spørgsmål
- Hvordan sender vi en e-mail til os selv ved en ny indbetaling eller betalingsaftale?
- Denne funktionalitet er ikke mulig i OF, men skal komme via jeres CRM system.
Genveje til relateret guides