Form Builder

Opsætning af Purposes

Senest redigeret:

 

Denne guide giver dig et indblik i hvad purposes er og hvordan de oprettes. Har du allerede oprettet dem, kan du gå direkte til: Vælg purposes i formularen

 Hop direkte til

 


 

Hvad er Purposes?

Purposes er den funktion, der giver dig mulighed for at håndtere og holde styr på, hvad formålet med en indbetaling er.

Formålet kan være fikseret og skjult eller synligt i formularen – eller du kan gøre det muligt for kontakten selv at vælge, hvilket formål en indbetaling skal gå til. Alt det sætter du op under Purposes.

Purposes kan styre beløbet, og så er det en hjælp til bogholderiet, da funktionen giver mulighed for at se, hvad pengene er givet til.


Vi har også lavet denne video, som klæder dig på til at forstå Purposes:

 

 


 

Sådan opretter du Purposes

Du opretter Purposes der, hvor du redigerer dine formularer. Har du ikke opsat en formular endnu, anbefaler vi dig at se denne guide: Forstå Form Builder

Du finder menubjælken Purposes lige over, hvor du redigerer formularens felter. Det er her, du kan du indstille ét eller flere formål.

form_purposes-forklaring.jpg

 

Opsætning for enkeltbetaling

For hvert formål du opretter på en formular, kan du definere

  • 1: Name in form
    Navnet der skrives her, vil være det kontakten ses i formularen, hvis du gør formålet synligt.
  • 2: Payment Rules
    Der er 2 ting du har mulighed for at indstille, omkring betalingen. 
    • Payments are tax deductible
      Hvis der sættes hak i denne, betyder det at man ved en eksport, eller i sit crm system, kunne se at det er fradragsberettiget. Det er ikke noget som kontakten ser, med med mindre dette skrives som en del af kvitteringen. 
    • Payments are required in dunning
      Denne tjekboks omhandler, hvis der bliver lavet en betalingsaftale, eller en aftale om et fast træk, hvor der er retskrav på betalingen. Læs næste afsnit, omkring opsætning af betalingsaftaler.
  • 3: Default amount
    Hvis det er ét fast beløb, og ikke skal kunne ændres af kontakten, vil du definerer et beløb her. Hvis ikke der er flere end ét, eller du ønsker at kontakten skal angive dette, efterlades det tomt, og defineres i forbindelse med opsætning af formularen. 
  • 4: Success landing page
    Siden bliver også kaldt for kvitteringssiden, da det er denne side kontakten vil ende på efter formularen er udfyldt og indsendt en succesfuldt. Til det skal I lave en side på jeres domæne, som eksempelvis /tak (JeresDomæne.dk/tak) hvor kvitterings-scriptet skal indsættes.

    Ønsker du at lande på samme side, behøver du ikke indtaste url-adressen for hvor formularen ligger. Men da der er nogle browsere der ikke medgiver denne information automatisk, anbefaler vi at indsætte denne kode på jeres hjemmeside, lige inden <head> slutter:

    <meta name="referrer" content="always">


    Vi anbefaler dog at lave en takke-sider. Læs mere om hvordan det bliver indlejret på jeres hjemmeside via denne guide: Indlejring af formular på hjemmesiden

  • 5: Communication
    Den kommunikation der er oprettet til formularen / formålet vælges her. 

    Se denne guide: Forstå Communication

  • 6: Accounting Code
    Her angives jeres Purpose Accounting Code, som er den formålskode der kan være med til at hjælpe jeres regnskab med at identificere betalinger på de forskellige formål. 

    Læs mere om det i vores guide: Hvad er Purpose Accounting Code

 

 

Opsætning for betalingsaftaler

Handler det om en formular der har fast træk, skal vi definerer en betalingsaftale. Her skelner vi mellem en personlig aftale, eller en delt aftale. 

Som en personlig aftale: Lav en ny Personal Agreement 
Eller som en delt aftale: Lav en ny Shared Agreement

Har du ikke læst omkring de forskellige aftaler, anbefaler vi dig at få en introduktion her: Forstå Agreements