Forstå AddOn

AddOn er en tilføjelse af et beløb til et eksisterende abonnement. Hvis ikke du har løst omkring abonnement, anbefaler vi dig at læse den først: Forstå Subscriptions

 


 

Sådan tilføjer du en AddOn

For at kunne tilføje et AddOn, skal du først finde frem til det abonnementet det omhandler. Herefter vil du i midten kunne se Add Ons området, hvor der til højre for, er der et New Add On. 

subscriptions_NewAddOn.jpg

 

1: Name

Giv dit AddOn et navn. Navnet vil kunne ses på kontaktens abonnement

2: Amount

Beløbet som skrives her, vil blive opkrævet i samme frekvens som abonnementet er i.
Hvis vi har et månedligt abonnement på 100 dkk, og laver en tilføjelse på 10 dkk. Vil næste opkrævning være på 110 dkk. Beløbet skrives i hele tal.

Det er ikke muligt at skrive negativt beløb. 

3: Vat percentage

Dette felt handler om hvorvidt i er en Organisation der er fritaget for moms, eller en Virksomhed der betaler moms. Er I fritaget for moms skal der skrives: 0. Hvis I er en virksomhed der betaler moms, skal I skrive danske moms (25%) på: 25.

4: Purpose Accounting Code

Ønsker du at angive en formålskode, der gør det lettere for bogholderiet at adskille indbetalingerne, kan dette gøres her. Vi har lavet denne guide, der beskriver mere om det: Hvad er Purpose Accounting Code

 

5: Tax deductible

Hvis denne sættes til ja, betyder det at man ved en eksport, eller i sit crm system, kunne se at det er fradragsberettiget. Det er ikke noget som kontakten ser, med med mindre dette skrives som en del af kvitteringen. 

 


 

Hvad kan man bruge AddOn til? 

Et AddOn kunne eksempelvis bruges til at tracke, om en specifik kampagne virker. Her ville man skrive navnet på kampagnen i Name. Senere i eksporten eller i sit crm system, kunne se hvor mange opgraderinger der er lavet.