Subscriptions

Forstå AddOn

Senest redigeret:

 

AddOn er en tilføjelse af et beløb til en eksisterende subscription. Hvis ikke du allerede har læst om subscriptions, anbefaler vi dig at læse guiden her: Forstå Subscriptions.

Hop direkte til

 


 

Sådan tilføjer du en AddOn

For at kunne tilføje en AddOn, skal du først finde frem til og vælge den relevante subscription.

Her vil du i midten kunne se området Add Ons og til højre muligheden New Add On

subscriptions_NewAddOn.jpg

 

1: Name

Giv din Add On et navn. Navnet vil fremgå af subscription. 

2: Amount

Beløbet, som skrives her, vil blive opkrævet i samme frekvens som subscription er i, i tillæg til det beløb, som på forhånd er defineret på den valgte subscription.

Hvis vi har at gøre med en månedlig subscription på 100 DKK og laver en tilføjelse på 10 DKK, vil næste opkrævning være på 110 DKK. Beløbet skrives i hele tal.

Det er ikke muligt at skrive et negativt beløb. 

3: VAT percentage

Dette felt handler om hvorvidt i er en organisation, der er fritaget for moms, eller en virksomhed, der betaler moms. Er I fritaget for moms, skal der skrives: 0. Hvis I er en virksomhed, der betaler moms, skal I skrive: 25.

4: Purpose Accounting Code

Ønsker du at angive en formålskode, der gør det lettere for bogholderiet at adskille indbetalingerne, kan dette gøres her.

Læs mere: Hvad er Purpose Accounting Code.

5: Tax deductible

Hvis denne sættes til ja, betyder det, at I ved en eksport, eller i jeres CRM-system, kan se, at beløbet er fradragsberettiget. Det er ikke noget, som giveren/medlemmet ser, med med mindre dette skrives som en del af kvitteringen. 

 


 

Hvad kan man bruge AddOn til? 

En Add On kunne eksempelvis bruges til at tracke, om en specifik kampagne virker. Her ville man skrive navnet på kampagnen i Name og senere i eksporten eller i sit CRM-system kunne se, hvor mange opgraderinger der er lavet.