Contacts

Archive Contact

Senest redigeret:

Vi gennemgår i denne guide hvad det vil sige at arkivere en kontakt, samt hvordan du finder den frem igen. Forud for læsningen her, anbefaler vi at du allerede forstår hvordan kontakter fungerer, ved at have læst denne guide: Forstå Contacts

Skal du anonymiserer kontakten i stedet, kan du bruge følgende guide: Anonymise en Contact.

Hop direkte til

 


 

Forskellen på at arkivere og anonymisere

Den helt store forskel ligger i at ved anonymiseringen, vil kontakten ikke kunne blive fundet igen.
Det vil sige at vi går efter GDPR reglen om retten til at blive glemt. 

Vælger vi kun at arkivere, vil du kunne finde informationerne frem omkring de betalinger og aftaler der har været på den enkelte kontakt. Du vil først skulle arkivere, før du kan anonymisere. 

Sådan ser en arkiveret kontakt ud:

ORG_-_Contact_single_-_Archived.png

 


 

Sådan arkiverer du

1: Stop betalingsmetode og aftaler
Inden du arkivere, skal du sørge for at det er okay at betalingsaftalen stoppes, da en annullering betyder at betalingsaftalen vil blive inaktiv.

Du kan bruge denne guide, for at annullere betalingsmetoden: Cancel Payment Method.

 

2: Arkiver kontakten
Nå ovenstående er gjort, vil du kunne trykke trykke Archive i toppen af kontakten.

Active_Contact_-_top.png

 


 

Hvordan finder jeg giver/medlem igen?

For at finde frem til en arkiveret kontakt, du i menupunktet Transaction -> Contacts, kunne filtrere på kontakter, om de er aktive eller arkiverede

Contact_list_view_-_filter.png

 


 

Ofte stillede spørgsmål

  • Sendes der en notifikation?
    • Der sendes ikke en notificering ved arkiveringen, men hvis betalingsaftalen ændres, kan der sendes en besked ud. Se mere i denne guide: Forstå Management Communication