Vi gennemgår i denne guide hvad det vil sige at arkivere en giver/medlem, samt hvordan du finder den frem igen.
Du har også mulighed for at anonymisere i stedet, hvortil vi har lavet denne guide: Anonymise en Contact.
Hop direkte til
- Forskellen på at arkivere og anonymisere
- Sådan arkiverer du
- Hvordan finder jeg giver/medlem igen?
- Ofte stillede spørgsmål
Forskellen på at arkivere og anonymisere
Den helt store forskel ligger i, at ved anonymiseringen, vil giver/medlem ikke kunne blive fundet igen.
Det vil sige at vi går efter GDPR reglen om retten til at blive glemt.
Vælger vi kun at arkivere, vil du kunne finde personoplysninger frem igen.
Sådan ser en arkiveret contact ud:
Sådan arkiverer du
1: Stop betalingsmetode og aftaler
Inden du arkivere, skal du sørge for at det er okay at betalingsaftalen stoppes, da en annullering betyder at betalingsaftalen vil blive inaktiv.
Du kan bruge denne guide, for at annullere betalingsmetoden: Cancel Payment Method.
2: Arkiver giver/medlem
Nå ovenstående er gjort, vil du kunne trykke trykke Archive i toppen af kontakten.
Hvordan finder jeg giver/medlem igen?
For at finde frem til en arkiveret kontakt, du i menupunktet Transaction -> Contacts, kunne filtrere på kontakter, om de er aktive eller arkiverede
Ofte stillede spørgsmål
- Sendes der en notifikation?
- Der sendes ikke en notificering ved arkiveringen, men hvis betalingsaftalen ændres, kan der sendes en besked ud. Se mere i denne guide: Forstå Management Communication