Start her

Sådan finder du betalinger og aftaler

Senest redigeret:

Hvis du ønsker at finde frem til en giver eller et medlems indbetaling eller betalingsaftale, er det nødvendigt, at du har information på den pågældende person. 

Hop direkte til: 

 


 

Information du skal bruge på giver eller medlem

Inden du går i gang med at søge, har du brug for nogle informationer fra den pågældende person.
Nedenfor ser du, hvilke informationer du kan bruge for at finde frem til kontakten og dennes data.

 

1. Søg på telefonnummer eller e-mail

Den første metode til at finde en kontaktperson er ved at søge dem frem på e-mail eller telefonnummer. Det gør du ved at gå til Transactional -> Contacts.

Læs mere her: Forstå Contacts

contacts_listview_cols.jpg

 

2. Søg på transaktionsnummer

Den anden måde at finde frem til kontakten på er ved at søge på et transaktionsnummer, som kan findes følgende steder:

  • E-mail-kvittering
    Du kan indsætte paymentGatewayTransactionId i din e-mail, hvis du ønsker at transaktionsnummeret fremgår i e-mailen. Læs mere her: Brug Variables i Communication

  • Kontoudtog fra bank

  • MobilePay
    Hvis kontakten har en aftale via MobilePay Subscriptions, kan de finde transaktionsnummeret under:  Betalingsaftaler -> Betalingsaftale -> Betalinger (vælg én) -> Transaktionsoplysninger -> ID.

    MobilePay_kvittering.jpeg

Når du har transaktionsnummeret, kan du søge en indbetaling frem under Payments, som du kan finde her: Transactional -> Payments

payment_list_state-charged-top-kolonner.jpg


Læs mere om indbetalinger i denne guide: Forstå payments 

 


 

Er der andre måder? 

Hvis I har et CRM system kan I kontakte jeres CRM-ansvarlige, der kan guide jer til, hvordan I søger der. Alternativt skal I lave en export i OnlineFundraising og søge på specifikke ting.
 


 

Hvad kan du så gøre?

Når du har fundet frem til personen og den pågældende betaling eller aftale, kan du gøre følgende: 

 


 

Ofte stillede spørgsmål