Payments

Cancel payment

Senest redigeret:

Denne guide er til dig, der vil annullere en indbetaling, der endnu ikke er opkrævet. Det vil sige en pending payment

Hvis du ikke ved, hvordan du finder frem til en enkelt indbetaling, anbefaler vi, at du læser følgende  guide: Forstå payments.

 


 
Sådan gør du

For at annullere en indbetaling, skal den være i det state der hedder pending. Du kan læse mere om de forskellige states her: Payment States og Error Codes. Hvis en indbetaling er opkrævet, kan du ikke længere annullere den – så vil du i stedet skulle tilbagebetale indbetalingen.  

Cancel payment
Klik på den indbetaling, du ønsker at annullere, og vælg cancel

Cancel finder du i toppen af indbetalingsvinduet.

payment_single-state_pending.jpg

Hvad sker der så?

Annulleringen lægges i en kø og vil efter nogle minutter sætte processen i gang. Når systemet har behandlet forespørgslen, vil state skifte til cancelled. Kontaktpersonen vil derefter ikke blive opkrævet. 

Obs. Der kan godt gå op til 20 minutter, før state skifter. Der bliver ikke sendt en notifikation til kontaktpersonen. Er indbetalingen knyttet til en subscription, og skal kontakten heller ikke opkræves i fremtiden, skal du huske også at annullere abonnementet

 


 

Ofte stillede spørgsmål

  • Jeg får fejl: Not allowed eller Bad request
    • Denne fejl opstår fordi du trykker mere end en gang. Efter første tryk, sender systemet en anmodning afsted til de områder som skal hive forespørgslen om en indbetaling tilbage.
      Vi anbefaler derfor at vente 20 minutter efter første gang (eller du ser en af fejlkoderne).

    • Bruger du Betalingsservice med Giro-/FI kort? Kan det måske skyldes at kortet allerede er sendt afsted.

      Oplever du stadig problemer, tag da kontakt til os. 

      Typiske fejlkoder:
      Not allowed - Payment is not in a cancelable state
      Bad request.