Communication

New Communication

Senest redigeret:

 

Denne guide er til dig der skal lave en ny kommunikation. Det anbefales at du allerede har læst følgende guide først, da den gennemgår alt du skal vide: Forstå Communication

Oversigt

 


 

1: Opret ny

Gå til Communication -> i toppen til højre, tryk New communication

communication_list_new.jpg

 

Name

Her angiver du navnet for jeres kommunikation.
Vi anbefaler at I laver jeres egen standard kommunikation, med den formulering som I ønsker at kommunikerer videre.

Parent

Parent kan sammenlignes med at bruge en skabelon. Hvis du eksempelvis kun skal udskifte teksten for fast betaling (Subscription + Subscription and single payment complete), kan man bruge sin egen standard og angive den som parent

Lav din egen standard

Hvis ikke der allerede eksisterer en standard du eller vi har lavet, anbefaler vi at starte med dette, da det så kan gå hurtigere at lave en ny kommunikation hvis eksempelvis det kun er fast aftale der skal ændres. Se også denne guide: Forstå Parent i Communication.

 


 

2: Hvad betyder områderne

Du skal nu i gang med opsætningen, og vi gennemgår her hvad du skal være opmærksom på. 

communication_list_new_open.jpg

 

1: Inherits from

Hvis du har angivet en Parent, vil du her kunne se hvilken der er valgt. Har du senere fortrudt, kan det ændres i venstre top, under Edit

2: SignUp , Retention Management 

Dette er genveje som leder dig direkte ned til de forskellige områder. Du kan læse mere om hvad de forskellige områder betyder i deres egne guides: 

 

3: Inherited?

Dette punkt angiver hvorvidt teksten kommer fra dens Parent, eller om der er  lavet en overskrivning, og teksten kan ændres her. 

Hvis der står: Inherited
Betyder det at teksten er defineret i Parent. Ønsker du at rette i teksten, kan du enten redigere i Parent. Eller du kan trykke på Add template

Hvis der ikke står noget
Betyder det at teksten skal redigeres her. 

 

4: Editor

Editoren er her du skriver din kommunikation tekst. Som beskrevet ovenfor, vil det kun være muligt at ændre på teksten, hvis ikke der står Inherited. 

Ønsker du at ændre på den eksisterende kommunikation, kan du trykke: Add template
Sk_rmbillede_2019-11-25_kl._14.56.15.png 

Der findes pt. 2 steder du kan kommunikere ud: On Screen og Email. På et senere tidspunkt vil du kunne se SMS også. 

On Screen, er den tekst der vises på den landingsside, som kontakten ender på efter formularen er udfyldt. Du kan se det som en kvitteringsside. Denne url indstilles som en del af Purposes, som du kan læse mere om i guiden: Opsætning af Purposes under punkt 4.

 


 

3. Tekst til skærm - Screen Editor

Teksten der defineres her, vil være den tekst som vises på skærmen efter en formular er udfyldt. 

communication_list_new_open_Screen-editor.jpg

  1. Venstre side, er hvor du skal skrive teksten.
    Som ovenstående billede viser, er der givet fuld adgang til at du slev kan styre HTML strukturen.
    Vi anbefaler at hive fat i jeres webmand, hvis der skal laves en mere detaljeret opsætning. Ønsker du blot at ændre den eksisterende tekst, kan dette gøres ved at holde sig inden for de h1 og p tags der er lavet (se ovenstående billede for eksempel). 
  2. Her vises teksten som den vil se ud på skærmen. 
    Stylingen på jeres hjemmeside, vil være defineret under formularens styling. Se evt. denne guide: Form Customization

  3. See Variables, er hvor du kan bruge formularens felter til at gøre den personlig. Eksempelvis kan: {{name}}, bruges til at skrive navnet på kontaktpersonen der har udfyldt formularen. Se også denne guide: Brug Variables i Communication

  4. View Fullscreen kan bruges til at åbne det hele op i et større vindue. 
  5. Change. Hvis ikke knappen er der, er det fordi du ikke har lavet Add Template. Kopier da hele teksten [2], tryk ud af vinduet -> Tryk Add template og kopier teksten ind igen.  

 


 

4: Teks til e-mail - Email Editor

communication_list_new_open_Email-editor.jpg

  1. Venstre side, er hvor du skal skrive teksten.
    Som ovenstående billede viser, er der givet fuld adgang til at du selv kan styre HTML strukturen. E-mails er noget mere vanskeligere at sætte op. Dette gælder for alle e-mail klienter. Vi anbefaler at hive fat i jeres webmand, hvis der skal laves en mere detaljeret opsætning og ellers blot ændre på den eksisterende tekst. 
  2. Her vises teksten som den vil se ud på e-mailen kontakten modtaget. 
    Vi anbefaler ikke at lave special styling, da chancen for at alle e-mailklienter læser det ens er meget meget lille. 

  3. See Variables, er hvor du kan bruge formularens felter til at gøre den personlig. Eksempelvis kan: {{name}}, bruges til at skrive navnet på kontaktpersonen der har udfyldt formularen. Se også denne guide: Brug Variables i Communication

  4. View Fullscreen kan bruges til at åbne det hele op i et større vindue. 
  5. Text for e-mail
    Hvis ikke en e-mail klient har mulighed for at se den detaljeret opsætningen, vil dette view genskabe hvad de kommer til at se. 
     
  6. Change. Hvis ikke knappen er der, er det fordi du ikke har lavet Add Template. Kopier da hele teksten [2], tryk ud af vinduet -> Tryk Add template og kopier teksten ind igen.  

 

5: Usage

Her angives om en e-mail skal sendes eller ej. Hvis det er sat til ja, vil e-mail Editor (se ovenfor) dukke frem. Det er ikke nødvendigt at sende e-mail, men vi anbefaler at kontakten får en tilbagemelding om at det er gået godt. 

 


 

Gør opsætningen nemmere til næste kampagne

At lave en kommunikation fra bunden hver gang der skal laves en ny, kan være tidskrævende og uoverskuelig. Vi anbefaler derfor at bruge nedarvning af en anden kommunikation, så du kan genbruge så meget som muligt. 

Se denne guide der giver dig tips til en god opsætning: Forstå Parent i Communication eller kontakt os for en god måde at opsætte lige netop det du sidder med. 

 


 

Ofte stillede spørgsmål

  • Jeg kan ikke gemme teksten?
    • Se om du har husket at trykke Add template, da det ellers kun er en visning af teksten. 
  • Kan man tilføje sin egen skrifttype? 
    • Hvis du ønsker at ændre skrifttype til Screen, skal dette gøres som en del af Customization under formularen. 
    • Hvis du ønsker det til e-mailen, anbefaler vi dig ikke at gøre det, da meget få e-mail klienter kan finde ud af at tolke skrifttypen. Der anbefales at der bruges websikre skrifttyper. Der findes mere om det på nettet, hvis ikke jeres webmand kan hjælpe. Alternativ kan I skrive til os. 
  • Hvordan sender vi en e-mail til os selv ved en ny indbetaling eller betalingsaftale?
    • Denne funktionalitet er ikke mulig i OF, men skal komme via jeres CRM system.