Forstå SignUp Communication

Denne guide går i dybden med hvornår du vil indstille meddelelserne i SignUp. 
Vi anbefaler at du læser guiden omkring kommunikation først: Forstå Communication

SignUp er én ud af tre i kommunikationsområder du kan justere. 
Se derfor også: Retention og Management

Skal du opsætte en ny, kan du bruge denne: New Communication

 


 

Hvad dækker SignUp over?

Kort fortalt dækker SignUp over alt vedrørende succesfuld indsendelse af en formularen. Det vil sige dén tekst der bliver kommunikeret ved oprettelse af enkeltbetalinger, tilmeldinger uden betaling eller tilmelding med fast betaling. 

communication_single-SignUp.jpg

Nedenfor gennemgår vi hvad de forskellige meddelelser betyder og hvornår du skal bruge dem.
Vi gennemgår ikke hvordan det opstilles, her har vi lavet en anden guide der går i dybden med det: New Communication

  • Non-Transactional form
    I en ikke-transaktionel formular, vil der ikke blive opkrævet nogen betaling, eller tilmelding til noget abonnement. Det kræver at formularen ikke har sat den til at modtage betalinger under Payment types. Du kan læse mere om formularerne i denne guide: Forstå Form Builder  

  • Single payment complete
    Tilbyder din formular enkeltbetaling (payment under payment types i formularen), vil du bruge denne tekst til at kommunikere. Ligeledes hvis en kontakt selv kan vælge mellem enkeltbetaling og fast betaling, vil du skulle udfylde både denne og de næste to (læs nedenfor). 

  • Subscription complete
    Teksten i denne meddelelse vil bruges i forbindelse med en kontakt der tilmeldes et abonnement der ikke har en straks opkrævning. Det kan være hvis betalingsdagen er sat ude i fremtiden, eller hvis betalingsmidlet allerede har lukket ned for tilmeldinger. Et eksempel på dette, vil være Betalingsservice der er for tæt på opkrævnings dagen.

    Typisk vil du indstille denne meddelelse sammen med nedenstående. 

  • Subscription and single payment complete
    I kombinationen af en straksbetaling og tilmelding til et abonnement, vil denne meddelelse blive anvendt. 

 


 

Ofte stillede spørgsmål

    • Hvordan sender vi en besked til os selv
      • Kommunikation tillader ikke at sende en besked til andre end kontakten. Her vil du bruge et CRM system, der er sat op til at give dig notifikationer. 
    • Kan jeg godt lade være med at udfylde alle? 
      • Ja. Hvis din formular kun tilbyder enkeltbetaling, kan du nøjes med Single payment complete.