Users

Add new user

Senest redigeret:

Denne guide er til dig der skal oprette en ny bruger til jeres OnlineFundraising. Vi har ingen begrænsning på hvor mange brugere I må have i systemet.

Mangler du mere information på hvad brugere er, kan vi anbefale denne: Forstå Users

 


 

Opsætning

For at oprette en ny bruger, skal du via menupunktet users, trykke på New user

user_add-new.jpg

  • Username
    Dette vil være det brugernavn som logges ind med. Det er ikke muligt at ændre dette efterfølgende, men man vil kunne slette brugeren og oprette en ny. Vi anbefaler ikke at bruge specialtegn og ÆØÅ
  • Email
    E-mailen som også kan bruges til at logge ind eller få tilsendt et link for at nulstille adgangskoden.
  • First & last name
    Vi bruger på nuværende tidspunkt ikke first name og last name, men anbefaler at man udfylder det alligevel. 
  • Password
    Vi oplever nogle gange at folk ikke modtager e-mails med kodeordet. Derfor anbefaler vi at I trykker på show password, for at angive et kodeord der skal skiftes som eksempelvis: skiftdennekode
  • Send user notification
    Som nævnt ovenfor, oplever vi nogle gange at e-mailen ikke bliver sendt og anbefaler at I trykker væk for denne og sender den nye bruger en besked i stedet for. 
  • Role 
    Vi kommer på et senere tidspunkt til at introducere forskellige brugerrolle. Indtil da vil administrator rollen være den eneste, som har fuld adgang til systemet.

 


 

Ofte stillede spørgsmål 

  • Vi modtager ikke en e-mail efter oprettelse
    • Der kan nogle gange være udfordringer med at modtage e-mail ved brugeroprettelsen. Vi anbefaler at I her går ind på brugeren -> trykke på generate password -> skrive et kodeord som eksempelvis: skiftdennekode -> og så send en e-mail med informationerne manuelt.