Add new user

Denne guide er til dig der skal oprette en ny bruger til jeres OnlineFundraising. Vi har ingen begrænsning på hvor mange brugere I må have i systemet.

Mangler du mere information på hvad brugere er, kan vi anbefale denne: Forstå Users

 


 

Opsætning

For at oprette en ny bruger, skal du via menupunktet users, trykke på New user

user_add-new.jpg

Som du kan se på ovenstående billede, findes der 2 sektioner: Add Existing User og Add New User.
Den første er noget som primært bruges hvis du har været på en tidligere version af OnlineFundraising og skulle have flyttet din bruger med over. 

Derfor vil vi her fokusere på: Add New User, som laver en ny bruger til dig. 

  • Username
    Dette vil være det brugernavn som logges ind med. Det er ikke muligt at ændre dette efterfølgende, men man vil kunne slettes brugeren og oprette en ny. 

  • Email
    E-mailen som også kan bruges til at logge ind eller få tilsendt et link for at nulstille adgangskoden.
  • Role 
    Vi kommer på et senere tidspunkt til at introducere forskellige brugerrolle. Indtil da vil administrator rollen være den eneste.  Denne rolle har fuld adgang til systemet.
  • Skip confirmation E-mail
    Hvis du trykker på denne, vil der ikke blive sendt nogen e-mail til brugeren i forbindelse med oprettelsen. 

    Hvis du bruger denne metode, vil vi anbefale at gå ind på den oprettede bruger efterfølgende, og skifte deres kodeord til noget andet, og sende dem en e-mail med informationerne. 

 


 

Ofte stillede spørgsmål 

  • Vi modtager ikke en e-mail efter oprettelse
    • Der kan nogle gange være udfordringer med at modtage e-mail ved brugeroprettelsen. Vi anbefaler at I her går ind på brugeren -> trykke på generate password -> skrive et kodeord som eksempelvis: skiftdennekode -> og så send en e-mail med informationerne manuelt.