Denne guide er til dig, der skal ansøge om at gøre Fundraisingbureauet til dataleverandør for jeres Betalingsserviceaftaler.
Er du ikke blevet henvist af os til denne guide, men ønsker at lade os håndtere jeres Betalingsservice-aftaler, kontakt os først på support@onlinefundraising.dk
Genveje til denne guide
- Hvad kommer der til at ske?
- Step 1: Udfyld pdf til ansøgning
- Step 2: Formularen udfyldes
- Step 3: Hvad sker der så?
- Step 4: Send information til os.
Hvad kommer der til at ske?
- Ansøgning og frister
I samarbejde beslutter vi, hvilken måned dataleverandør-skiftet skal foregå.
Betalingsservice har en behandlingstid på op til 10 hverdage, og overdragelsen skal falde mellem d. 10. og 15. i måneden.
Vi anbefaler derfor, at ansøgningen sendes senest d. 1 i måneden. - Jeres sidste opkrævning
Ovenstående dato er nu på plads, og det betyder, at I skal lave jeres sidste opkrævning. Efter I har modtaget 602-filen fra Betalingsservice, skal I gøre den samlede fil klar til os, for at vi kan importere jeres data i OnlineFundraising (se step 3). - Import af data
Den data, I har samlet, skal gøres klar til at blive importeret korrekt i OnlineFundraising. Vi har derfor lavet en template med tilhørende kommentarer til hver kolonne i denne guide: Import af data til OnlineFundraising.
Step 1: Udfyld pdf til ansøgning
Hent pdf'en
I skal først hente Betalingsservices Dataleverandøraftale på denne side: Skift dataleverandør.
Tryk på linket som markeret nedenfor for at hente pdf'en.
Pdf'en udfyldes
I toppen skal I sætte kryds i: DL - ændring.
Det betyder, at I gerne vil anmode om at ændre i dataleverandøraftalen.
Følgende punkter referer til dem, du finder i pdf'en:
- Dataleverandør CVR: 37273457 | Delsystem: BS1
- Dataleverandør navn: Fundraisingbureauet ApS
- Adresse: Finsensvej 6E, 2. tv.
- (efterlad tom)
- Postnr.: 2000 | By: Frederiksberg
- Telefonnr.: 35294855
- Kontaktperson: Stephan Viftrup
- PBS + Reg. og konto nr.:
Her skal I udfylde jeres informationer. Obs. på at PBS nummeret skal være det, som I har Betalingsserviceaftalen på. - Datakommunikationsform: Sæt kryds i SFTP.
Til sidst skal I underskrive aftalen og sende den til os for en underskrift.
Step 2: Formularen udfyldes
Efter du har fået din ansøgning underskrevet af os, skal du sende ansøgningen til Betalingsservice. Dette gøres ved at gå til denne formular: Skift dataleverandør.
- Oplysninger om kreditoraftale
Her skriver I jeres kontaktinformationer ind. Vær opmærksom på, at der her skal skrives jeres informationer – ikke Fundraisingbureauets. - Oplysninger om Dataleverandør
Her skal I bruge vores informationer:
Dataleverandør CVR nr.: 37273457
Dataleverandør navn: Fundraisingbureauet ApS - Besked
Her er det meget vigtigt, at I skriver følgende i beskedfeltet:
Vi ønsker skiftet fra [indsæt aftalt dato].
Step 4: Send information til os
4.1 - Send eksisterende betalingsaftaler
Hvis I har data, der skal flyttes over i OnlineFundraising, så se følgende guide:
Import af data til OnlineFundraising.
4.2 - Send Betalingsservice-information
For at vi kan oprette jer korrekt i vores system har vi brug for følgende informationer:
- Totalleverandør (Ja/nej)
Du kan i denne guide læse forskellen på løsningerne. - BS creditor nummer
- Debitorgruppe nr. (1?)
- Subsystem (BS1?)
- Jeres CVR-nummer
Skulle du være i tvivl om noget af ovenstående, kan du ringe til Betalingsservice og få dem til at bekræfte informationen. Dette er et vigtigt step, da ukorrekt information vil fejle i forbindelse med opsætningen.