Vi gennemgår i denne guide, hvad der skal til for at OnlineFundraising kan oprette nye, og automatisk opkræve jeres eksisterende, Betalingsservice-aftaler.
Er du ikke blevet henvist til denne guide af os, men ønsker at lade os håndtere jeres Betalingsservice-aftaler, kontakt os først på support@onlinefundraising.dk
Er du i tvivl om du skal flytte driften af jeres Betalingsservice-aftaler til os, så læs mere i denne guide: Skal jeg flytte eksisterende Betalingsservice-aftaler til OnlineFundraising?
Trin 1: Vi planlægger sammen
I samarbejde beslutter vi i hvilken måned vi skal gennemføre overdragelsen af dataleverandørskabet for jeres Betalingsservice-aftaler.
Dette gennemføres i reglen mellem d. 10.-20. i måneden, da det giver jer indblik i indeværende måneds opkrævninger ved BS602-filen, og giver os tid til at importere jeres betalingsaftaler i OnlineFundraising inden Betalingsservices frist for BS601-filen for næste måneds opkrævninger.
Trin 2: I giver os fuldmagt og sender oplysninger om kreditoraftale
Når planen er afstemt mellem os skal I:
- Sende os foreningens vedtægter,
- Sende os referat af seneste generalforsamling, hvor af bestyrelsens sammensætning skal fremgå, eller fuldstændig bestyrelses oversigt,
- Udfylde denne fuldmagt og sende til os, så vi kan gå til Betalingsservice på jeres vegne og anmode om overdragelsen: https://www.betalingsservice.dk/Dokumenter_/Documents/Betalingsservice/Fuldmagt_tegningsberettiget_BS.pdf
Linket til denne findes, til orientering, af denne side:
https://www.betalingsservice.dk/erhverv/f%C3%A5-hj%C3%A6lp/form-skift-dataleverand%C3%B8r
Fuldmagten udfyldes
Den udfyldte fuldmagt sendes til: support@onlinefundraising.dk, og udfyldes som følger:
- Virksomhedens/foreningens navn og CVR-nr. (fuldmagtsgiver)
Jeres oplysninger. - Fuldmagtsgivers underskrift(er)
De tegningsberettigede skal underskrive, som følge af jeres vedtægter. - Fuldmagt gives til
OnlineFundraising ApS, CVR-nr. 37273457
Send oplysninger om jeres BS-kreditoraftale
For at vi kan oprette jer korrekt i OnlineFundraising beder vi jer oplyse os følgende:
- Benytter I aktuelt Total- eller Basisløsning hos Betalingsservice?
Det vil sige; udsender I aktuelt FI-kort via Betalingsservice.
- BS-kreditoraftalenr.
- BS Subsystem (typisk BS1)
- Debitorgruppenr. (typisk 0001)
- Jeres CVR-nr.
Skulle du være i tvivl om noget af ovenstående, kan du ringe til Betalingsservice og få dem til at bekræfte jeres opsætning. Dette er et vigtigt trin, da ukorrekt information vil fejle i forbindelse med opsætningen. Betalingsservice har tlf.nr. 44 89 26 50.
Trin 3: Vi anmoder om overdragelsen
Med fuldmagten underskrevet og jeres informationer for hånden anmoder vi Betalingsservice om overdragelsen af dataleverandørskabet i henhold til vores fælles plan, og holder jer orientereret undervejs. Det tager i reglen 10 dage for Betalingsservice at behandle anmodningen.
Trin 4: I sender os datagrundlag for betalingsaftaler
For at hver betalingsaftale repræsenteres korrekt til automatisk opkrævning via OnlineFundraising skal vi modtage et datagrundlag for hver betalingsaftale. Dette indbefatter oplysninger om:
- kontaktoplysninger på vedkommende (navn, adresse, tlf., email, CPR etc.)
- betalingsaftalens formål og evt. bogføringskode
- beløb
- frekvens
- dato for næste opkrævning
- BS-aftalenr.
- BS-kunde/medlemsnr.
Disse oplysninger sendes krypteret til os via: https://upload.onlinefundraising.dk
Vi reviderer datagrundlaget i fællesskab med jer, og importerer dernæst med øje for Betalingsservices frist.