Skift af dataleverandør på Betalingsservice

Denne guide er til dig der skal ansøge om skift af dataleverandør på jeres Betalingsserviceaftaler, til OnlineFundraising.  

Er du ikke blevet henvist af os til denne guide, men ønsker at lade os håndtere jeres betalingsservice aftaler, kontakt os først på support@onlinefundraising.dk 

 


 

Hvad kommer der til at ske?

Hvis ikke I har noget data der skal overføres, springs step 2 og 3 over.

  • Ansøgning og frister
    I samarbejde med os finder vi frem til den mdr. hvor dataleverandør skiftet skal foregå. 
    Betalingsservice har en behandlingstid på op til 10 hverdage og overdragelsen skal falde mellem d. 10 og 15 i mdr.  

    Vi anbefaler  derfor at ansøgningen sendes senest d. 1 i måneden. 

  • Jeres sidste opkrævning
    Ovenstående dato er nu på plads, og betyder at I skal lave jeres sidste opkrævning. Efter I har modtaget 602 filen fra Betalingsservice, skal I gøre en samlede fil klar til os, for at vi kan importere dataen i OnlineFundraising, se step 3.
  • Importering af data
    Den data I har samlet i step 2 skal gøres klar til at kunne importeres korrekt i OnlineFundraising. Vi har derfor lavet en template med tilhørende kommentarer til hver kolonne i denne guide: Import af data til OnlineFundraising

 


 

Step 1: Udfyld pdf'en til ansøgning

Hent pdf'en

I skal først hente deres Dataleverandøraftale på denne side: Skift dataleverandør. 
Tryk på linket for at hente pdf'en: 

skift_dataleverandor.png

 

Pdf'en udfyldes

I toppen skal I sætte kryds i: DL - ændring.
Som betyder at vi gerne vil anmode om at ændre i 
dataleverandør aftalen. 

Følgende punkter referer til dem du finder i pdf'en:

  1. Dataleverandør CVR: 37273457  | Delsystem: BS1
  2. Dataleverandør navn: Fundraisingbureauet ApS
  3. Adresse: Store kongensgade 59 b, 3.
  4. (efterlad tom)
  5. Postnr.: 1264 | By: København K
  6. Telefonnr.: 35294855
  7. Kontaktperson: Stephan Viftrup
  8. PBS + Reg. og konto nr.:
    Her skal I udfylde jeres informationer. Obs. på at PBS nummeret skal være det som I har Betalingsserviceaftalen på. 
  9. Datakommunikationsform: Sæt kryds i SFTP

Til sidst skal I underskrive aftalen og sende den til os for en underskrift. 

 

Step 2: Formularen udfyldes

Efter du har fået din ansøgning underskrevet af os, skal du sende ansøgningen til Betalingsservice. Dette gøres ved at gå til denne formular: Skift dataleverandør. Hvor du vil blive mødt af dette:

udfyld_formularen.png

 

  1. Oplysninger om kreditoraftale
    Her skriver I jeres informationer ind. Obs. på at disse er informationer på jer, og ikke Fundraisingbureauet.
  2. Oplysninger om Dataleverandør
    Her skal I bruge vores informationer: 
    Dataleverandør CVR nr.: 37273457
    Dataleverandør navn: Fundraisingbureauet ApS
  3. Besked
    Her er det meget vigtigt at I får skrevet dette med i beskedfeltet:

    Vi ønsker skiftet fra (indsæt aftalt dato). Vi ønsker en fuld 603 fil med alle aftaler, sendt med det samme. Fremad ønskes rettigheder til at sende 605, samt at der løbende sendes 603, 621 og 686 filer.

  4. Vedhæftning
    Den pdf som vi har underskrevet, skal uploades her. 

  5. Tag et skærmdump! 
    Vi anbefaler at tage et skærmdump når alle informationer er udfyldt men ikke sendt afsted, samt et skærmdump efter den er sendt afsted (her vil aftale nr. komme med). Og så sende det til os. 

    Dette gøres for at vi alle har dokumentationen og et aftalenr man kan refererer til. 

 

Det er vigtigt at understrege at ansvaret for at følge ansøgnings forløb, alene er hos jer. Vi vil naturligvis gerne assistere så meget som muligt hvis der skulle være spørgsmål. 

 

Step 3. Hvad sker der så? 

I vil modtage en bekræftelse på anmodningen og skulle de have opfølgende spørgsmål, vil de blive sendt til jeres e-mail. Hold derfor ekstra øje det næste stykke tid. 

På den aftalte dato, vil vi modtage en fil som vi sørger for at flette sammen med det som I har sendt til os.