Betalingsservice: Hvordan skifter jeg dataleverandør?

Senest redigeret:

Denne guide er til dig, der skal ansøge om at gøre Fundraisingbureauet til dataleverandør for jeres Betalingsserviceaftaler.

Er du ikke blevet henvist af os til denne guide, men ønsker at lade os håndtere jeres Betalingsservice-aftaler, kontakt os først på support@onlinefundraising.dk 

 

Genveje til denne guide

 


 

Hvad kommer der til at ske?

  • Ansøgning og frister
    I samarbejde beslutter vi, hvilken måned dataleverandør-skiftet skal foregå. 
    Betalingsservice har en behandlingstid på op til 10 hverdage, og overdragelsen skal falde mellem d. 10. og 15. i måneden.  

    Vi anbefaler derfor, at ansøgningen sendes senest d. 1 i måneden. 

  • Jeres sidste opkrævning
    Ovenstående dato er nu på plads, og det betyder, at I skal lave jeres sidste opkrævning. Efter I har modtaget 602-filen fra Betalingsservice, skal I gøre den samlede fil klar til os, for at vi kan importere jeres data i OnlineFundraising (se step 3).

  • Import af data
    Den data, I har samlet, skal gøres klar til at blive importeret korrekt i OnlineFundraising. Vi har derfor lavet en template med tilhørende kommentarer til hver kolonne i denne guide: Import af data til OnlineFundraising

 


 

Step 1: Udfyld pdf til ansøgning

Hent pdf'en

I skal først hente Betalingsservices Dataleverandøraftale på denne side: Skift dataleverandør. 
Tryk på linket som markeret nedenfor for at hente pdf'en. 

skift_dataleverandor.png

 

Pdf'en udfyldes

I toppen skal I sætte kryds i: DL - ændring.
Det betyder, at I gerne vil anmode om at ændre i 
dataleverandøraftalen. 

Følgende punkter referer til dem, du finder i pdf'en:

  1. Dataleverandør CVR: 37273457  | Delsystem: BS1
  2. Dataleverandør navn: Fundraisingbureauet ApS
  3. Adresse: Finsensvej 6E, 2. tv.
  4. (efterlad tom)
  5. Postnr.: 2000 | By: Frederiksberg
  6. Telefonnr.: 35294855
  7. Kontaktperson: Stephan Viftrup
  8. PBS + Reg. og konto nr.:
    Her skal I udfylde jeres informationer. Obs. på at PBS nummeret skal være det, som I har Betalingsserviceaftalen på. 
  9. Datakommunikationsform: Sæt kryds i SFTP.

Til sidst skal I underskrive aftalen og sende den til os for en underskrift. 

 

Step 2: Formularen udfyldes

Efter du har fået din ansøgning underskrevet af os, skal du sende ansøgningen til Betalingsservice. Dette gøres ved at gå til denne formular: Skift dataleverandør. 

udfyld_formularen.png

 

  1. Oplysninger om kreditoraftale
    Her skriver I jeres kontaktinformationer ind. Vær opmærksom på, at der her skal skrives jeres informationer – ikke Fundraisingbureauet.

  2. Oplysninger om Dataleverandør
    Her skal I bruge vores informationer: 

    Dataleverandør CVR nr.: 37273457
    Dataleverandør navn: Fundraisingbureauet ApS

  3. Besked
    Her er det meget vigtigt, at I skriver følgende i beskedfeltet:

    Vi ønsker skiftet fra [indsæt aftalt dato]. Vi ønsker en fuld 603 fil med alle aftaler, sendt med det samme. Fremad ønskes rettigheder til at sende 605, samt at der løbende sendes 603, 621 og 686 filer.

  4. Vedhæftning
    Den pdf, som vi har underskrevet, skal uploades her. 

  5. Vigtigt: Tag et skærmbillede! 
    Vi anbefaler at tage et skærmbillede, når alle informationer er udfyldt, men inden du sender afsted. Vi anbefaler også, at du tager et skærmbillede igen, når den ansøgningen er sendt afsted (her vil aftalenr. komme med).

    Du bedes sende skærmbillederne til os, så vi har dokumentationen på ansøgningen og et aftalenr., vi kan referere til.

Det er vigtigt at understrege, at ansvaret for at følge ansøgnings forløb alene er hos jer. Vi vil naturligvis gerne assistere så meget som muligt, hvis der skulle være spørgsmål. 

 

Step 3: Hvad sker der så? 

I vil modtage en bekræftelse på anmodningen, og skulle Betalingsservice have opfølgende spørgsmål, vil de blive sendt til jeres e-mail. Hold derfor ekstra øje det næste stykke tid. 

På den aftalte dato vil vi modtage en fil, som vi sørger for at flette sammen med den data, som I har sendt til os (se næste step).

  

Step 4: Send information til os

4.1 - Send eksisterende betalingsaftaler
Hvis I har data, der skal flyttes over i OnlineFundraising, så se følgende guide:
Import af data til OnlineFundraising.

 

4.2 - Send Betalingsservice-information
For at vi kan oprette jer korrekt i vores system har vi brug for følgende informationer:

Skulle du være i tvivl om noget af ovenstående, kan du ringe til Betalingsservice og få dem til at bekræfte informationen. Dette er et vigtigt step, da ukorrekt information vil fejle i forbindelse med opsætningen.