SMS Inbound

Forstå Campaigns i SMS Inbound

Senest redigeret:

Denne guide hjælper dig til, hvilke kampagner du kan lave til dine SMS keywords. Vi anbefaler, at du allerede har fået reserveret dit keyword og læst denne: Forstå SMS Inbound, inden du går videre. 

Hop direkte til: 

 


 

Oversigt

Du tilgår dine sms-kampagner ved at vælge SMS Inbound under Apps og her klikke på Campaigns i topmenuen som illustreret herunder.

sms_inbound-campaigns.png

Denne liste dækker over de kampagner du har oprettet. Herunder gennemgår vi kolonnerne fra venstre mod højre: 

  • Name
    Her vises det navn, I har givet kampagnen, da I oprettede den. 

  • Service type 
    Der er mulighed for at lave tre forskellige slags kampagner. Tryk ind på de forskellige nedenfor, for at læse mere om de forskellige typer kampagne, og hvordan du opretter dem:
    • No Response - hvis der skal ekstra meta data ind via telefonnummeret
    • Message - sender en sms-besked retur til kontaktpersonen
    • Payment - opretter en enkeltbetaling med overtakseret sms 
    • Subscription - starter en fast betalingsaftale på sms.

  • Amount
    Hvis du har opsat en kampagne som opkræver et beløb, vil du se det her.

  • Schedule
    Er din kampagne opsat med fast træk, vil det kunne ses her.

  • State
    Denne kolonne viser dig, hvilket state din kampagne er i, som enten er active eller inactive.
    Læs mere om deaktivering af kampagner: Deactivate SMS campaign

Filter

Her vil du kunne filtrere efter om listen skal vise: Alle, Aktive eller Inaktive kampagner.


Create new campaign

Ved et tryk på denne knap, kan du oprette en ny kampagne. Der er ingen grænse for hvor mange du opretter, eller hvor mange der ligger som inaktive.
Links til hvordan de forskellige bliver oprettet

Obs. Hvis keywordet opkræver et beløb, en såkaldt overtakseret sms, er det et krav at der i teksten står beløbet som bliver opkrævet. Læs evt. mere på denne side.

 


 

Gode ting at vide

Kun ved en betaling eller betalingsaftale, bliver der oprettet en contact. Enten ved at tilknytte en der allerede findes eller ved at oprette en ny. 

Kampagner uden betaling, altså kun en Message campaign, vil der ikke blive oprettet nogen kontakt.

Alt data vil stadig kunne findes i dataSet.