Forstå Campaign i SMS Inbound

 

Denne guide hjælper dig til, hvilke kampagner du kan lave til dine SMS keywords. Vi anbefaler, at du allerede har fået reserveret dit keyword og læst denne: Forstå SMS Inbound, inden du går videre. 

 


 

Oversigt

Du tilgår dine sms-kampagner ved at vælge SMS Inbound under Apps og her klikke på Campaigns i topmenuen som illustreret herunder.

sms_campaigns.jpg

Campaigns

Denne liste dækker over de kampagner du har oprettet. Herunder gennemgår vi kolonnerne fra venstre mod højre: 

  • Name
    Her vises det navn, I har givet kampagnen, da I oprettede den. 

  • Service type 
    Der er mulighed for at lave tre forskellige slags kampagner. Tryk ind på de forskellige nedenfor, for at læse mere om de forskellige typer kampagne, og hvordan du opretter dem:

    • Message* - sender en sms-besked retur til kontaktpersonen
    • Payment** - opretter en enkeltbetaling med overtakseret sms 
    • Subscription** - starter en fast betalingsaftale på sms.

  • State
    Denne kolonne viser dig, hvilket state din kampagne er i. Den kan enten være active eller inactive
    Læs mere om deaktivering af kampagner: Deactivate SMS campaign

 

2: Create new campaign

Ved et tryk på denne knap, kan du oprette en ny kampagne. Der er ingen grænse for hvor mange du opretter, eller hvor mange der ligger som inaktive.

Det er typen af kampagne, der bestemmer hvilket abonnement du har.

  • *Abonnement: Basis
    Message er en del af alle abonnementerne, og giver dig mulighed for at en kontaktperson kan modtage en besked tilbage med eksempelvis et link til en formular. 
    Se guiden her: New Message SMS Campaign   

  • **Abonnement - Almindelig el. Volume
    Oprettelse af en Payment eller Subscription kampagne, kræver at du har abonnement: Almindeligt eller Volume. Vi har lavet det sådan, at du automatisk bliver opgraderet hvis du opretter en kampagne her, så du hurtigt kan komme i gang med en ny kampagne, uden at skulle hive fat i os. 
    Se følgende guides: