Forstå Campaign i SMS Inbound

 

Denne guide hjælper dig til, hvilke kampagner du kan lave til dine SMS keywords. Vi anbefaler, at du allerede har fået reserveret dit keyword og læst denne: Forstå SMS Inbound, inden du går videre. 

Hop direkte til: 

 


 

Oversigt

Du tilgår dine sms-kampagner ved at vælge SMS Inbound under Apps og her klikke på Campaigns i topmenuen som illustreret herunder.

sms_campaigns.jpg

1: Campaigns

Denne liste dækker over de kampagner du har oprettet. Herunder gennemgår vi kolonnerne fra venstre mod højre: 

  • Name
    Her vises det navn, I har givet kampagnen, da I oprettede den. 
  • Service type 
    Der er mulighed for at lave tre forskellige slags kampagner. Tryk ind på de forskellige nedenfor, for at læse mere om de forskellige typer kampagne, og hvordan du opretter dem:

    • Message - sender en sms-besked retur til kontaktpersonen
    • Payment - opretter en enkeltbetaling med overtakseret sms 
    • Subscription - starter en fast betalingsaftale på sms.
  • State
    Denne kolonne viser dig, hvilket state din kampagne er i. Den kan enten være active eller inactive
    Læs mere om deaktivering af kampagner: Deactivate SMS campaign

 

2: Create new campaign

Ved et tryk på denne knap, kan du oprette en ny kampagne. Der er ingen grænse for hvor mange du opretter, eller hvor mange der ligger som inaktive.

Links til hvordan de forskellige bliver oprettet

Obs. Hvis keywordet opkræver et beløb, en såkaldt overtakseret sms, er det et krav at der i teksten står beløbet som bliver opkrævet. Læs evt. mere på denne side.

 


 

Gode ting at vide

Kun ved en betaling eller betalingsaftale, bliver der oprettet en contact. Enten ved at tilknytte en der allerede findes eller ved at oprette en ny. 

Kampagner uden betaling, altså kun en Message campaign, vil der ikke blive oprettet nogen kontakt.

Alt data vil stadig kunne findes i dataSet.