Reserve new keyword

Du kan bruge denne guide, når du skal reservere et nyt keyword til en kampagne.
Efter du har reserveret dit keyword kan du reservere subkeywords.

Kender du ikke allerede til SMS Inbound, så kan det være en hjælp at starte med denne guide: Forstå SMS Inbound

Hvad koster det at reservere et keyword? 

Som en del af din aftale med smsCPH har du mulighed for at oprette ét gratis keyword. Ønsker du flere keywords, kan de reserveres for 100 kr./stk./mdr. (eks moms).

Der er ingen grænser for, hvor mange keywords du kan reservere.

Vil du gerne skifte dit gratis keyword ud med et andet, så kan du godt det. Det kræver blot at du deaktiverer dit aktive keyword. Når du har deaktiveret et keyword, har du det måneden ud, hvorefter det frigives til reservation for andre, og betaling for det deaktiverede keyword ophører. Læs, hvordan du gør her: Deactivate sms keyword

 


 

Sådan gør du 

Under SMS Inbound og menupunktet Keywords finder du knappen Reserve new keyword
sms_reserve-new-keyword-btn.jpg

 

1. Tjek om dit ønskede keyword er ledigt 

For at kunne reservere et keyword kræver det, at andre ikke allerede har reserveret det. Start derfor med at tjekke, om dit ønskede keyword er ledigt.

Det koster ikke noget at søge efter et keyword og ved at trykke tjek at se, om det er ledigt til reservation. 

sms_reserve-check.jpg

I venstre side kan du vælge, hvilken shortcode der skal bruges. Shortcode er det telefonnr., som keywordet skal skrives til.

Bemærk, at der er forskellige priser på de enkelte shortcodes, så skal du bruge et andet shortcode end den dit første keyword er oprettet til, kan du altid hiv fat i os på support@onlinefundraising.dk


Keyword'et er ikke ledigt
Hvis ikke dit keyword er ledigt, vil det se sådan ud: Not available
sms_reserve-check-not-available.jpg

Keyword'et er ledigt
Hvis det derimod er ledigt, vil du få beskeden: Available og muligheden for at reservere.  sms_reserve-check-available.jpg

 


 

2: Reservér dit keyword 

Hvis dit keyword er ledigt, kan du reservere det ved at trykke på Reserve.

Herefter vil du kunne se det i din oversigt over keywords. Så snart det er reserveret er det dit, hvilket betyder, at du nu begynder at betale for det. 

 


 

3: Opsæt dit keyword

Når du har reserveret dit keyword, skal du indstille tre ting, før du kan gå videre.  

sms_keyword-assign_campaign.jpg

1. Campaign
Har du lavet en kampagne, kan du vælge den her i dropdown-menuen. Hvis ikke, skal du lave en ny og vende tilbage. Læs, hvordan du gør her: Campaigns

2. Error message
Hvis ikke, I har en aktiv kampagne tilknyttet keywordet, kan I sende en besked tilbage. Det kunne eksempelvis være: 

"Tak for din besked. Vi fandt ikke en aktiv kampagne, fortsat god dag."

3. Donation specific
Disse datoer referer til, hvornår din kampagne er aktiv, og hvornår den slutter. Dette hænger sammen med keyword-ansøgningen. Se mere i vores guide: SMS keyword ansøgning

 


 

Ofte stillede spørgsmål

  • Hvor længe har jeg et keyword?
    • Der er ingen begrænsning på et keyword, du har reserveret. Ønsker du at skifte keyword, kan du reservere et nyt, eller deaktivere det eksisterende og finde et nyt.

  • Hvornår betaler jeg for nr. 2 keyword?
    • Du betaler for de keywords, du finder på din liste. De deaktiverede keywords fjernes ved månedens udgang. Læs mere om det her: Deactivate SMS keyword.