SMS Inbound

Reserve new keyword

Senest redigeret:

Kender du ikke allerede til SMS Inbound, så kan det være en hjælp at starte med denne guide: Forstå SMS Inbound.

Gå direkte til:

 


 

Information inden du reserverer

Reservering af dit første keyword:

intet_keyword.png

Skal du reservere et keyword for første gang, anbefaler vi at tage et kig på priserne for abonnement og keyword reservationer: https://smscph.dk/inbound/ dit abonnement vil starte automatisk ved første reservation.

 


 

Reservation af efterfølgende keywords

keyword_to.png

Hvis du allerede har et reserveret keyword (som ovenstående skærmdump), er dit abonnement allerede i gang. Er du i tvivl om priserne for ekstra keyword, kan du se dem her: https://smscph.dk/inbound/ 

Der er ingen grænser for, hvor mange keywords du kan reservere.

 


 

Sådan gør du 

Under SMS Inbound -> Keywords -> tryk på Reserve new keyword i højre hjørne.

1. Tjek om dit ønskede keyword er ledigt 

For at kunne reservere et keyword kræver det, at andre ikke allerede har reserveret det. Start derfor med at tjekke, om dit ønskede keyword er ledigt.

Det koster ikke noget at søge efter et keyword og ved at trykke tjek at se, om det er ledigt til reservation. 

sms_reserve-check.jpg

I venstre side kan du vælge, hvilken shortcode der skal bruges. Shortcode er det telefonnr., som keywordet skal skrives til.

Bemærk, at der er forskellige priser på de enkelte shortcodes, så skal du bruge et andet shortcode end den dit første keyword er oprettet til, kan du altid hiv fat i os på support@onlinefundraising.dk

Keyword'et er ikke ledigt
Hvis ikke dit keyword er ledigt, vil det se sådan ud: Not available
sms_reserve-check-not-available.jpg

Keyword'et er ledigt
Hvis det derimod er ledigt, vil du få beskeden: Available og muligheden for at reservere.  sms_reserve-check-available.jpg


2: Reservér dit keyword 

Hvis dit keyword er ledigt, kan du reservere det ved at trykke på Reserve.

Herefter vil du kunne se det i din oversigt over keywords. Så snart det er reserveret er det dit, hvilket betyder at du nu har mulighed for at reservere subkeywords.


3: Opsæt dit keyword

Når du har reserveret dit keyword, vil du se følgende billede:

sms_inbound-keywords_reserve.png

1. Campaign
Har du lavet en kampagne, kan du vælge den her i dropdown-menuen. Hvis ikke, skal du lave en ny og vende tilbage. Læs, hvordan du gør her: Campaigns

2. Error message
Hvis ikke, I har en aktiv kampagne tilknyttet keywordet, kan I sende en besked tilbage. Det kunne eksempelvis være: "Tak for din besked. Vi fandt ikke en aktiv kampagne, fortsat god dag."

3. Test the message
Ved at indtaste dit telefonnummer, vil du kunne modtage en sms som hvis ikke en kampagne var tilknyttet.

4. Donation specific
Her sættes dato som referer til  hvornår din kampagne er aktiv og hvornår den slutter. Dette hænger sammen med keyword-ansøgningen. Se mere i vores guide: SMS keyword ansøgning

 


 

Ofte stillede spørgsmål

  • Hvor længe har jeg et keyword?
    • Der er ingen begrænsning på hvor længe du må have det.

  • Hvad sker der hvis jeg sletter keywordet 
    • Her vil du deaktivere keywordet som er hos dig måneden ud. Derefter bliver det frigives til reservation for andre.

  • Hvornår betaler jeg for nr. 2 keyword?
    • Du betaler for de keywords, du finder på din liste. De deaktiverede keywords fjernes ved månedens udgang. Læs mere om det her: Deactivate SMS keyword.