SMS Inbound

New Message SMS Campaign

Senest redigeret:

 

Du er på denne guide for at lave en ny besked kampagne, der sender en sms besked tilbage til giver/medlemmet. Dette vil være abonnementet som ikke har nogen SMS transaktioner

Hop direkte til

 


 

Sådan opretter du en ny kampagne

Efter kampagnen er oprettet, går du til dit keyword og tilknytter det til den oprettede kampagne. 

Gå til SMS Inbound -> Campaigns -> Create new campaign

sms_campaign_message.png

1. Campaign name

Navnet på jeres kampagne vil kun optræde på listen du finde under Campaigns, og vil ikke være synlig for den giver/medlem der sender sms'en.


2. Select service

Efter du har givet din kampagne et navn kan du vælge hvilken type der skal oprettes, hvor de tilhørende felter du vil være mulige at skrive i.

Du har også mulighed for at lave andre kampagner som eksempelvis kan:
opkræve et enkeltbeløb eller starte en fast aftale


3. Successful reply message

I dette område vil du skrive den tekst som sendes tilbage, når dit keyword bliver brugt. Det lille tal i nederste hjørne af firkanten, angiver hvor mange karakterer du har brugt og dermed hvor mange sms'er der bliver sendt afsted. Hver sms er delt op i 160 tegn, men du kan skrive så meget du har lyst til.

sms_campaign_message-successful.png

Variable
Som du måske kender fra kommunikationen, er det muligt at sætte en variable ind. Da vi ved sms kun kender giver/medlems telefonnummer og ikke navn, vil du kunne bruge den i url adressen: [phone].

  • [phone] - giver/medlems telefonnummer
  • [url] - den url som defineres nedenfor.

URL with variable
Ønsker du at indsætte en url i beskeden, eksempelvis til en formular, kan den indtastet her. Du vil så i selve tekstbeskeden indsættes variablen: [url] og derefter vælge din shortener under URL shortener service 

Test the message
Du har mulighed for at teste beskeden af, inden det bliver brugt i dit marketingmateriale.
Indtast dit telefonnummer og tryk send test. Obs. indtast dit telefonnummer, dog uden (+)45 eller 0045 .


4. URL shortener service

Dette felt kan du bruge hvis du indsætter et link i boksen nedenfor.
sms_campaign_message-shortenerservice.png

  • Do not shorten
    hvis ikke du ønsker at linket skal forkortes
  • giiv.dk
    vises eksempelvis sådan https://giiv.dk/7w3u6g, hvor det som findes efter "/" bliver autogenereret og indeholder dit link. 
  • kortl.ink
    er i stil med ovenstående og forkorter det med tal og bogstaver: https://kortl.ink/r3eyr7 

Du kan kun bruge denne funktion, hvis dit link indsættes i boksen: URL with variable 


5. Define meta data

Ønsker du at tilknytte noget ekstra data til eksempelvis jeres crm system, kan I tilføje noget MetaData. 
Et eksempel på meta data vil være: Key: Kampagne Value: vinterkampagne2021
Det vil sige at det er ekstra data I har behov for at tilknytte og ikke noget giver/medlem vil se. 

sms_campaign_message-metadata.png


Create (eller update)

Til sidst er der kun tilbage at trykke Create for at oprette kampagnen, eller update hvis du laver ændringer. 

Hvis det er en ny kampagne, skal du nu ind i dit keyword og vælge denne kampagne. 
Dette er beskrevet i vores guide til reservation af nyt keyword

sms_campaign_message-create.png


God brug af besked som kampagne

En besked-kampagne kan være en god måde at få en giver/medlem til at komme ind på en speciel side. Det kunne eksempelvis være at I ønsker at nye medlemmer skal oprette sig, og i stedet for at kommunikere en lang url adresse, vil de via et keyword, lande på jeres specifikke side. 

Hvis I bruger Eniro til at forudfylde formularfelterne, vil de opleve at komme til en side, hvor der er meget få felter der skal udfyldes. For at gøre dette kan variablen [phone] bruges.

Se følgende eksempel: 

"Tak fordi du ønsker at være medlem Du kan færdiggøre din indmeldelse via dette link: https://JeresUrlAdresse.dk/meld-dig-ind?pre_phone=[phone]"

Har du ikke 'Telefonopslag' (ekstra tilvalg) men ønsker det til jeres formularer, kan du skrive til os for at høre om pris og mulighederne: support@onlinefundraising.dk 


Ofte stillede spørgsmål

  • Kan jeg bruge specialtegn?
    • Som udgangspunkt ja. Hvis der er nogle som du ikke kan bruge, vil du oppe i højre side vil du se en fejlmeddelelse som denne: Cannot contain unicode characters.
       ORG_-_Campagn_Fejlmeddelse.png
  • Oprettes der en contact?
    • Nej, kun ved en payment- eller subscription campaign, men du vil stadig kunne finde telefonnummeret i DataSet'et.