SMS Inbound

New Message SMS Campaign

Senest redigeret:

 

Du er på denne guide for at lave en ny besked kampagne, der sender en sms besked tilbage til giver/medlemmet. Dette vil være abonnementet som ikke har nogen SMS transaktioner

Genveje i denne kampagne

 


 

Sådan opretter du en ny kampagne

Efter kampagnen er oprettet, går du til dit keyword og tilknytter det til den oprettede kampagne. 

Gå til SMS Inbound -> Campaigns -> Create new campaign

sms_campaigns-Create_update.png

 

1. Campaign name

Navnet på jeres kampagne vil kun optræde på listen du finde under Campaigns, og vil ikke være synlig for den kontaktperson der sender sms'en.

2. Select service

Efter du har givet din kampagne et navn kan du vælge hvilken type der skal oprettes, hvor de tilhørende felter du vil være mulige at skrive i.

Du har også mulighed for at lave andre kampagner som eksempelvis kan:
opkræve et enkeltbeløb eller starte en fast aftale

3. Reply message

I dette område vil du skrive den tekst som sendes tilbage, når dit keyword bliver brugt. Det lille tal i nederste hjørne af firkanten, angiver hvor mange karakterer du har brugt og dermed hvor mange sms'er der bliver sendt afsted. Hver sms kan være op til 160 tegn. 

4. URL shortener 

Dette felt kan du bruge hvis du indsætter et link i boksen nedenfor.

  • Do not shorten - hvis ikke du ønsker at linket skal forkortes
  • giiv.dk - vises eksempelvis sådan https://giiv.dk/7w3u6g, hvor det som findes efter "/" bliver autogenereret og indeholder dit link. 
  • kortl.ink - er i stil med ovenstående og forkorter det med tal og bogstaver: https://kortl.ink/r3eyr7

Du kan kun bruge denne funktion, hvis dit link indsættes i boksen: Custom URL 

5. Custom URL

Her indsætter du det link som skal være en del af din kampagne. Vælg derefter din url shortener og til sidst indsæt variablen [url] i reply message

6: Variable

Som du måske kender fra formularer, er det muligt at sætte en variable ind. Da vi ved sms kun kender kontaktens tlf. nummer, kan du bruge det denne variable [phone]. Læs også i sektionen nedenfor, hvordan det kan bruges til din kampagne. 

7: Test the message

Du har mulighed for at teste beskeden af, inden det bliver brugt i dit marketingmateriale.
Indtast dit telefonnummer og tryk send test. Obs. indtast dit telefonnummer helt uden (+)45 eller 0045 .

8: Define meta data

Ønsker du at tilknytte noget ekstra data til eksempelvis jeres crm system, kan I tilføje noget MetaData. 
Et eksempel på meta data vil være: Key: Kampagne Value: vinterkampagne2020
Det vil sige at det er ekstra data I har behov for at tilknytte og ikke noget kontaktpersonen vil se. 

9: Create (eller update)

Til sidst er der kun tilbage at trykke Create for at oprette kampagnen, eller update hvis du laver ændringer. 

Hvis det er en ny kampagne, skal du nu ind i dit keyword og vælge denne kampagne. 
Dette er beskrevet i vores guide til reservation af nyt keyword

 


 

God brug af besked som kampagne

En besked-kampagne kan være en god måde at få en kontaktperson til at komme ind på en speciel side. Det kunne eksempelvis være at I ønsker at nye medlemmer skal oprette sig, og i stedet for at kommunikere en lang url adresse, vil de via et keyword, lande på jeres specifikke side. 

Hvis I bruger Eniro til at forudfylde formularfelterne, vil de opleve at komme til en side, hvor der er meget få felter der skal udfyldes. For at gøre dette kan variablen [phone] bruges.

Se følgende eksempel: 

"Tak fordi du ønsker at være medlem Du kan færdiggøre din indmeldelse via dette link: https://JeresUrlAdresse.dk/meld-dig-ind?pre_phone=[phone]"

Har du ikke 'Telefonopslag' (ekstra tilvalg) men ønsker det til jeres formularer, kan du skrive til os for at høre om pris og mulighederne: support@onlinefundraising.dk 

 


 

Ofte stillede spørgsmål

  • Kan jeg bruge specialtegn?
    • Som udgangspunkt ja. Hvis der er nogle som du ikke kan bruge, vil du oppe i højre side vil du se en fejlmeddelelse som denne: Cannot contain unicode characters.
       ORG_-_Campagn_Fejlmeddelse.png
  • Oprettes der en contact?
    • Nej, kun ved en payment- eller subscription campaign, men du vil stadig kunne finde telefonnummeret i DataSet'et.