SMS Inbound

Deactivate SMS keyword

Senest redigeret:

Denne guide forklarer, hvordan du deaktiverer og dermed stopper et SMS keyword, og hvor længe du har et keyword, når du først har deaktiveret det.

Vi anbefaler, at du først har læst denne guide, som giver dig en basisforståelse af SMS Inbound.


 

Sådan gør du 

For at deaktivere et keyword, går du ind på det via Keywords under SMS Inbound-menupunktet.
Her vil du oppe i højre side finde: Deactivate keywordsms_keyword-assign_campaign.jpg

Hvornår kan jeg deaktivere et keyword?

For at kunne deaktivere et keyword, må det ikke være tilknyttet til en aktiv kampagne.

Derfor kan du enten fjerne kampagnen i dropdown-menuen Campaign (se også billedet ovenfor), eller deaktivere den aktiv kampagne.   

Hvor længe har jeg det? 

Efter du har deaktiveret keywordet, vil det optræde på din liste måneden ud. Herefter vil det være frit tilgængeligt for andre at reservere. Du kan se, at et keyword er deaktiveret, ved at State vil skifte til Inactive.

sms_keyword-list-inactive.jpg

 

Hvad betyder det?

Når du deaktiverer et keyword, vil det ikke længere kunne bruges i en kampagne. Det vil sige, at de personer som vil prøve at skrive til det, vil få en sms retur, der fortæller, at der ikke længere er en aktiv kampagne.

Denne tekst kan sættes i forbindelse med oprettelsen af dit keyword under Error message. Når dit keyword ikke længere eksisterer, vil de blive mødt af en anden tekst:

"Vi forstod desværre ikke din besked. Tjek, at du har stavet korrekt, samt at nummeret du sender til er det rigtige, og prøv igen." 

 


 

Ofte stillede spørgsmål

  • Kan jeg genaktivere et keyword, jeg ved en fejl har deaktiveret?
    • Nej, på nuværende tidspunkt er det ikke muligt at genaktivere.