Contacts

Change Payment Method

Senest redigeret:

Vi gennemgår i denne guide, hvordan du udskifter betalingsmidlet for en eksisterende betalingsaftale ved hjælp af et link, som du sender giveren/medlemmet. 

Der findes pt. 2 muligheder for at gøre dette: 

1. Ved hjælp af et link, som du sender til giveren fra OnlineFundraising
2. I Onboarding som del af et Upgrade workflow.

Det er det første scenarie, vi gennemgår i guiden her.

Hop direkte til: 

 


 

1. Indstilling i OF

Vi har gjort det muligt for jer at vælge, hvilke betalingsmidler der må skiftes til. Det kunne fx være, at I har eksisterende aftaler betalingskort, men gerne vil have flere over på MobilePay Subscriptions. 

1. Gå til indstillinger -> Change payment method

CPM_indstillinger.png

Hak de betalingsmidler af, som det skal være tilladt at skifte til. 

OBS: Det er ikke muligt at skifte betalingsmiddel til/fra Betalingsservice, hvis du bruger OnlineFundraising til BS 3.part. Læs mere under ofte stillede spørgsmål. 

URL for changed payment method bestemmer, hvilken URL giveren/medlemmet lander på efter at have skiftet af betalingsmetoden.

Angives der ikke nogen URL, vil de forblive på siden og få følgende tekst: 

CPM_changed.png


 

2. Skift betalingsmidlet

På giverens/medlemmets subscription vil du i toppen finde muligheden: Change payment method.

CPM_subscription-link.png

 

Klikker du på linket, åbnes en ny fane, hvor kun informationen om betalingsaftalen vil blive vist sammen med de tillade betalingsmetoder: 

CPM_open.png

 


 

3. Afslut skiftet af betalingsmetoden

Der er to måder at gennemføre det på:

1. Du gør det selv

Du har mulighed for at skifte betalingsmetoden selv, hvis du har fået oplysninger til betalingskortet eller Betalingsservice.

Skal der skiftes til MobilePay, kan du trykke send (se ovenstående billede) og giver/medlem får en notifikation i sin app (kommer denne ikke, kan du bede vedkomne om at lukke og åbne appen igen.). De vil ikke blive sendt videre men vil kunne se i appen at det er gennemført. . 

 

2. Du sender linket videre

Efter du har trykket på Change payment method, skal du kopiere URL-adressen som findes i din browser.  

CPM_url-link.png

Send dette link via e-mail og herefter vil giveren/medlem selv kunne vælge og indtaste sine oplysninger. 

 


 

Hvad sker der så?

Når betalingsmetoden skiftes, får giveren/medlemmet en bekræftelse på skærmen (se punkt 1), hvorefter fremtidige betalinger vil benytte det nye betalingsmiddel. 

 


 

Tips og tricks

Flet det sammen og lav dybe links for flere

Vi gennemgår i vores Webinar: Vedligehold af betalinger og aftaler blandt andet hvordan du kan bruge linket til at sende ud via mailchimp. 

Her kan du tage denne kode og indsætte det hvor I har en formular: ?change_payment_method={subscriptionGuid} hvor subscriptionGuid er giver/medlems unikke kode (se længere oppe). 

Har du ikke kendskab til dybe links, anbefaler vi denne guide: Dybe links til at forudfylde din formular

 


 

Ofte stillede spørgsmål

  • Vi bruger BS 3.part, kan vi skifte betalingsmetode?
    • Nej, I kan ikke skifte fra/til Betalingsservice, hvis I bruger OnlineFundraising til BS 3.part. Vi gemmer ikke informationer på giver/medlem i vores system, så de vil skulle oprette sig på ny.
  • Kan giver selv skifte uden vores indblanding?
    • Nej. På nuværende tidspunkt skal du sende linket. 
  • Hvad hvis subscription har fejlede betalinger?
    • Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at eftersende fejlede betalinger. Ønsker du at indhente det tabte, kan du kan enten ændre på beløbet eller tilføje en addOn.