Forstå Onboarding Sessions

 

Sessions er alle de forsøg/sessioner der har været på en kampagne. Vi går ned i hvad det betyder og hvordan der sker efter en succesfuld sessionsom er et lead

Inden du går videre, må du meget gerne have læst Forstå Onboarding, som giver det et indblik I vores Onboarding app.

Genveje til denne guide

 


 

Oversigt

Session er som nævnt, alle de forsøg der har været på kampagnen. Der kan være flere pr. kontakt ved at de eksempelvis bliver afbrudt, men kan samles hvis kontakten har tilføjet et unikt External lead ID (beskrevet i denne guide).

OA_-_Sessions_intro.png

 

1. Sessions

Denne liste er sorteret, på samme måde som de andre, med de nyeste i toppen.
Alle sessioner der har været i forbindelse med Onboarding app'en kan findes her. 

Kolonnerne og deres forklaring: 

  • Status
    Sessions er inddelt i forskellige status, så du kan følge med i hvad der har været igennem. 
    • New
      De sessions der lige er sendt ind, men man vil i praksis aldrig se denne.

    • Processing
      Dem der er sendt til gateway.

    • Complete
      Dem der er afsluttet.

    • Rejected
      Lead har afvist.

    • Failed
      Gateway har fejlet.

    • Expired
      Session blev aldrig afsluttet.

  • Created
    Tidspunkt angiver hvornår denne session er fundet sted.
    Vores formatering er YYYY-MM-DD HH-MM-SS.

  • Intention
    Denne beskrivelse kommer fra oprettelsen af et workflow og vises automatisk ud fra hvilken intention man har oprettet workflow til.
  • Campaign
    Navnet tages fra hvad I har kaldt kampagnen, i forbindelse med oprettelsen

  • Workflow
    Som med kampagnen, vil navnet her også være defineret af jer i forbindelse med oprettelse.

  • Agency
    Da I kan have flere bureauer tilknyttet, giver denne kolonne er hurtigt overblik over hvem der har lavet denne session

 

2. Filter

Foruden muligheden for at se flere session på listen, hvor standarden er 10. Kan I også sortere på Campaigns.

OA_-_Sessions_filtrering.png

 


 

Åbning af en session

Du vil for hver session kunne trykke ind på den og få mere information. Alt efter hvad status og intention er, kan informationerne variere. Eksempler findes senere i guiden.

OA_-_Session_Open_Sign-up_Completed.png

Ovenstående billede er en succesfuld tilmelding til en fast betalingsaftale. 

Venstre side - informationer

Toppen til venstre fortæller om hvad der er lavet: Session to sign-up recurring. Hvor vi i dette tilfælde har oprettet en ny betalingsaftale. 

Boksen under giver nogle basis informationer om hvem og hvad, hvor følgende informationer vil kunne ses:

  • Status - Completed i dette tilfælde
  • Created - Hvornår er denne completed
  • Service type - Dette er en blanding af intention og betalingstype (enkelt eller gentagne), som du kan læse mere om under: Forstå Onboarding Workflows 
  • Campaign - Jeres navn på kampagnen.
  • Workflow - Angiver hvilket workflow som er blevet brugt. 

Contact information
Der bliver oprettet kontaktperson på alle sammen, men i dette tilfælde er det test og derfor vises det ikke. 

 

Højre side - Agreement details

Da vi har at gøre med oprettelse af en ny betalingsaftale, vil du her få et overblik over alle de informationer som er defineret i forbindelse med oprettelsen. Du kan læse mere om dette i vores guide omkring oprettelse af et nyt Sign-up workflow: Create new Sign-Up Onboarding Workflow.

 


 

Eksempler på andre sessions

Her er en aktiv betalingsaftale blevet sat på pause succesfuldt:

OA_-_Session_Open_Subscription_on_hold_Completed.png

 

Sådan vil en fejlet pausering af en betalingsaftale se ud:

OA_-_Session_Open_Subscription_on-hold_Failed.png

 

En sign-up aftale der er udløbet kan se sådan ud:

OA_-_Session_Open_Sign-up_Expired.png