Onboarding Agency

Sessions - Onboarding Agency

Senest redigeret:

 

Sessions er alle de forsøg/sessioner I har lavet på kampagner. Vi går ned i hvad det betyder og hvornår det ses som en succesfuld session – som er et lead

Genveje til denne guide

 


 

Oversigt

Session er som nævnt, alle de forsøg der har været på de forskellige kampagner. Du vil derfor opleve at der kan være flere session på samme lead, eksempelvis hvis I bliver afbrudt og skal kontakte dem igen. Det er derfor en god idé at bruge External lead ID (Signup) men vil automatisk samle det via deres eksisterende SubscriptionGuid (Upgrade).

OB_A_-_Sessions.png

 

1. Sessions

Denne liste er sorteret, på samme måde som de andre, med de nyeste i toppen.
Alle sessioner på den tilknyttet organisationer kan findes her, og via filtre se specifikke sessions for en enkelt kampagne.

Kolonnerne og deres forklaring: 

  • Status
    Sessions er inddelt i forskellige status, så du kan følge med i hvad der har været igennem. 
    • New
      De sessions der lige er sendt ind, men man vil i praksis aldrig se denne.

    • Processing
      Dem der er sendt til gateway.

    • Complete
      Dem der er afsluttet.

    • Rejected
      Lead har afvist.

    • Failed
      Gateway har fejlet.

    • Expired
      Session blev aldrig afsluttet.

  • Created
    Tidspunkt angiver hvornår denne session er fundet sted.
    Vores formatering er YYYY-MM-DD HH-MM-SS.

  • Intention
    Denne beskrivelse kommer automatisk i forbindelse med det oprettede workflow.
  • Campaign
    Navnet på kampagnen er hvad organisationen har kaldt den.

  • Workflow
    Som med kampagnen, vil navnet her også være defineret af dem.

  • Agency
    Dette vil være navnet på jer, da visningen er den samme som organisationen får. 

 

2. Filter

Foruden muligheden for at se flere session på listen, hvor standarden er 10. Kan I også sortere på Campaigns.

OB_A_-_Workflow_Campaign_filtering.png

 


 

Åbning af en session

Det er muligt at trykke sig ind og få mere information. Alt efter hvad status og intentionen er, vil informationerne variere. Eksempler findes senere i guiden.

OB_A_-_Session_single.png

Ovenstående billede er en succesfuld tilmelding til en fast betalingsaftale. 

Venstre side - informationer

Toppen til venstre fortæller om hvad der er lavet: Session to change payment method.
Hvor vi i dette tilfælde har oprettet skiftet betalingsmidlet. 

Boksen under giver nogle basis informationer om hvem og hvad:

  • Status - Completed i dette tilfælde
  • Created - Hvornår er denne completed
  • Service type - Dette er en blanding af intention og betalingstype (enkelt eller gentagne), som du kan læse mere om under: Forstå Onboarding Workflows 
  • Campaign - Jeres navn på kampagnen.
  • Workflow - Angiver hvilket workflow som er blevet brugt. 
  • Merchant - Organisationens navn
  • Agency - Jeres navn
  • User - Det navn I har givet brugeren der har snakket med giver/medlem

Contact information
Da der er tale om en Upgrade(workflow), eksisterer kontakten allerede i OnlineFundraising.
Er der tale om et SignUp(workflow) vil der blive oprettet en kontakt.

OB_A_-_Session_single_contact.png  

 

Højre side - Agreement details

Da vi har skiftet betalingskortet på en eksisterende aftale, vil du her se deres aftale informationer .

OB_A_-_Session_single_agreement_details.png

 


 

Eksempler på andre sessions

Her er en aktiv betalingsaftale blevet sat på pause succesfuldt:

OA_-_Session_Open_Subscription_on_hold_Completed.png

 

Sådan vil en fejlet pausering af en betalingsaftale se ud:

OA_-_Session_Open_Subscription_on-hold_Failed.png

 

En sign-up aftale der er udløbet kan se sådan ud:

OA_-_Session_Open_Sign-up_Expired.png