Denne guide viser, hvordan du kan ændre frekvensen for en eksisterende betalingsaftale.
Trin 1. Find den relevante aftale
For at ændre frekvensen skal du først finde og vælge den relevante subscription.
Har du brug for hjælp til at finde frem til den? Start med denne guide: Sådan finder du giver/medlem og vedkommendes indbetalinger/aftaler.
Trin 2. Vælg Change frequency
Når du har fundet den relevante aftale, klikker du på menupunktet Change frequency i toppen af visningen.
Har du ikke den mulighed?
Vær opmærksom på, at det kun er muligt at ændre frekvensen på en personlig aftale. Du vil derfor kun se genvejen på en subscription, som er tilknyttet en personal agreement – og ikke på en subscription, som benytter sig af en shared agreement. Læs mere om forskellen her.
Trin 3. Indstil den nye frekvens
Når du klikker Change frequency, åbner et pop op-vindue, hvor du kan indstille frekvensen.
Du kan vælge mellem følgende muligheder:
- Weekly: Ugentlige opkrævninger på valgfrie ugedage
- Monthly: Månedlig opkrævning på valgfri dag i måneden – fx hver måned d. 14.
- Monthly on the 1st: Månedlig opkrævning med udgangspunkt i d 1. i måneden
- Quarterly: Kvartalsvis opkrævning med valgfri startdato
- Quarterly on 1/1, 1/4, 1/7 and 1/10: Kvartalsvis opkrævning med udgangspunkt i følgende datoer: 1/1, 1/4, 1/7 og 1/10
- Twice annually: Halvårligt opkrævning på valgfrie datoer
- Twice annually on 1/1 and 1/7: Halvårligt opkrævning med udgangspunkt i følgende datoer: 1/1 og 1/7
- Annually: Årlig opkrævning på valgfri dato
- Annually on 1/1: Årlig opkrævning hver d. 1/1
- Custom: Indstil frekvensen efter dit ønske. Se nedenfor.
Repeat every
Denne indstilling bliver automatisk sat ud fra ovenstående valg, medmindre du vælger custom. Vælger du custom, kan du indstille den ønskede frekvens.
Repeat based on
Har du valgt en frekvens med valgfri opkrævningsdato, kan du her definere, hvilken dato frekvensen skal tage udgangspunkt i.
Trin 4. Gem dine ændringer
Du gemmer dine ændringer ved at klikke på knappen Save changes. Ændringen vil træde i kraft med det samme.
Send en e-mail eller sms om ændringerne
Du kan sende en notifikation om ændringer i betalingsaftaler til giveren eller medlemmet via e-mail eller sms. For at lære, hvordan du gør det, kan du følge vores guide: Bekræftelsesbeskeder for ændringer i betalingsaftaler.
Spørgsmål?
Har du spørgsmål? Så er du altid velkommen til at skrive til os på support@onlinefundraising.dk.