Du kan have brug for at ændre beløbet for en betalingsaftale, hvis en fast støtte skal sættes op eller ned i donationsbeløb, eller et medlemskab stiger eller falder i pris for et medlem.
Guiden her viser, hvordan du gør.
1. Find frem til den relevante subscription
Når du vil ændre beløbet for en betalingsaftale, er det første du skal gøre at finde frem til og vælge den relevante subscription.
Har du brug for hjælp til at finde frem til denne, så start i stedet med guiden her, som viser, hvordan du finder frem til en kontakt og dennes betalinger/aftaler ved at søge på kontaktens email/telefonnr.
2. Vælg Change amount
Når du har klikket dig ind på den relevante subscription, finder du menupunktet Change amount i toppen af visningen. Klik change amount for at ændre beløbet.
Mangler menupunktet?
Det er kun muligt at ændre beløbet på en personlig aftale. Du vil derfor kun se genvejen på en subscription, som er tilknyttet en personal agreement – og ikke på en subscription, som benytter sig af en shared agreement. Du kan læse om forskellen på de to i vores manual til OnlineFundraising.
3. Sæt det nye beløb
Når du klikker change amount, åbner et pop op-vindue, hvor du kan ændre beløbet.
Det nye beløb, som du ønsker skal opkræves fra og med næste opkrævning, skriver du i feltet total amount.
Klik herefter på knappen Save changes for at gemme dine ændringer.
Beløbet vil efterfølgende opdateres.
Hvad sker der så?
Når du har ændret beløbet, træder ændringen i kraft med det samme. Vær opmærksom på de forskellige betalingsmidlers frister for ændringer.
På nuværende tidspunkt (oktober 2020) bliver der ikke sendt en notifikation om ændringen til giveren/medlemmet. Det vil dog være muligt med en kommende opdatering af OnlineFundraising at indstille en email-notifikation, som sendes ved ændringer i aftalen. Til den tid vil det kunne indstilles under Communication. Læs mere i vores manual til OnlineFundraising.
Har du nogen spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os på support@fundraisingbureauet.dk