Data

New Export - Reports

Senest redigeret:

Som du kan læse i denne guide: Forstå Export, og under report, er report vores forsøg på at lave en samlet oversigt, baseret på forskellige entiteter. Vi har lavet følgende:

Genvej til reports

 


 

Retention report

I denne rapport vil du få en oversigt med fejlede betalinger ud fra et datointerval du angiver. Målet for denne rapport er at hjælpe dig med at hente de "tabte" penge tilbage. 

ep-report-retention.png

Criteria

Vælg datointerval
Du skal som det eneste her, tage stilling til datointervallet for de fejlede betalinger.


Related DataSets

Det er muligt at berige din rapport med ting fra DataSet.

Nogle standard ting vi allerede kender til (se listen nedenfor). Det kan du tilføje via knappen:
Add Standard References.

  • form_id = formularens ID
  • embed_url = URL adressen for hvor giver/medlem indsendte sin data fra
  • referer_url = Hvis den er angivet, vil du se hvor giver/medlem er kommet fra (ligesom utm nedenfor)
  • UTM parametre, som du har defineret i forbindelse med en kampagne
    • utm_source
    • utm_medium
    • utm_campaign
    • utm_term
    • utm_content
  • os = Operativ system som Mac / windows
  • ip = IP adressen for hvor giver/medlem sad på tidspunktet for udfyldelsen

Det kunne være at du har et felt i din formular hvor giver/medlemmer f.eks. skulle skrive deres yndlingsdyr.

Hvis du vil have berige med dette felt skal du gå til din formular -> finde fields -> under feltet, hvor de skal indtaste deres dyr, og her benytte hvad der står i reference.

Dette vil være samme fremgangsmåde for andre felter. 

 


Indstillinger 

I højre side finder du muligheden for at blive notificeret, samt vælge formatet på din eksport. 

ep_-_options.png

CSV = Semikolon separeret fil.
XLSX = Excel format, her har vi klargjort filtrering for dig. 

 


 

Onboarding Campaign Status report

Vi har lavet denne rapport for at give dig et overblik over en specifik Onboarding kampagne. Her vil du se alle leads, deres sessions og de relaterede resultater.

ep-report-onboarding-campaign-status.png

Criteria

Vælg kampagne
Du skal som det eneste her, tage stilling til hvilken kampagne du vil have information på. Dette gøres under value hvor listen af dine kampagner vil kunne vælges. 


Indstillinger

I højre side finder du muligheden for at blive notificeret, samt vælge formatet på din excel fil. 

ep_-_options.png

CSV = Semikolon separeret fil.
XLSX = Excel format, her har vi klargjort filtrering for dig. 

 


 

Accounting report

Denne rapport tager udgangspunkt i payments med fokus på de oplysninger der skal bruges til bogføring.

Vælg Accounting under What would you like to export?.ep-report-accounting.png

 

Criteria

1: Vælg datointerval
Start med at vælge et tidsspænd under Field:

  • Created timestamp 
    Hvornår betalingen er oprettet i systemet (ikke betalt)
  • Due date timestamp
    Hvornår betalingen forventes at opkræve
  • Charged timestamp
    Tidspunkt for hvornår betalingen er opkrævet
  • Failed timestamp
    Tidspunkt for fejlet betaling. 
    Læs mere under: Payment States, Error & Cancel codes
  • Rejected timestamp
    Tidspunkt for en afvist betaling. Læs mere under: Payment States, Error & Cancel codes
  • Refunded timestamp
    Tidspunkt for en tilbagebetaling. 
  • Cancelled timestamp
    Tidspunkt for en annullering. 

Færdiggør til sidst ved hjælp af Comparison (hvordan dato/datoerne vælges) og til sidst Value (angives dato/datoerne)

 

2: Andre kriterier
Du kan vælge flere kriterier såsom:

  • State = stadiet som betalingerne skal være i
    Ønsker du en uddybet forklaring af de forskellige states, er de gennemgået i denne guide under Payment States.
  • Payment type = type af betaling
    • Single = enkeltbetalinger
    • Recurring = gentagne betalinger
    • OneOff = straks-opkrævning ved igangsættelse af betalingsaftale
  • Payment method type = den betalingsmetode som er brugt
  • Tax-deductible = Er betalingen skattefradragsberettigede
    Vil her stå som true (ja) eller false (nej). 
  • Purpose acc. code = din bogføringskode for indbetalingen
  • Payment method acc. code = Vores bogføringskoden for betalingsmidlet
  • Amount due = Beløb på aftalen som skal opkræves.
  • Amount paid = Beløbet som er blevet opkrævet. 
  • Error Code = Fejlkoden på en betaling. Læs mere under Payment Error codes

Related DataSets

Det er muligt at berige din rapport med ting fra DataSet.

Nogle standard ting vi allerede kender til (se listen nedenfor). Det kan du tilføje via knappen:
Add Standard References.

  • form_id = formularens ID
  • embed_url = URL adressen for hvor giver/medlem indsendte sin data fra
  • referer_url = Hvis den er angivet, vil du se hvor giver/medlem er kommet fra (ligesom utm nedenfor)
  • UTM parametre, som du har defineret i forbindelse med en kampagne
    • utm_source
    • utm_medium
    • utm_campaign
    • utm_term
    • utm_content
  • os = Operativ system som Mac / windows
  • ip = IP adressen for hvor giver/medlem sad på tidspunktet for udfyldelsen

Det kunne være at du har et felt i din formular hvor giver/medlemmer f.eks. skulle skrive deres yndlingsdyr.

Hvis du vil have berige med dette felt skal du gå til din formular -> finde fields -> under feltet, hvor de skal indtaste deres dyr, og her benytte hvad der står i reference.

Dette vil være samme fremgangsmåde for andre felter. 

 


Indstillinger

I højre side finder du muligheden for at blive notificeret, samt vælge formatet på din excel fil.

ep_-_options.png

CSV = Semikolon separeret fil.
XLSX = Excel format, her har vi klargjort filtrering for dig. 

 


 

Ofte stillede spørgsmål

  • Kan jeg selv lave en rapport?
    • Nej. Rapporter er predefinerede exporter lavet af Fundraisingbureauet til specifikke brugsscenarier, og indeholder ofte sammensætninger mellem de forskellige entiteter. Dette ville også kunne opnås ved sammenfletning af flere eksporter, men med et større besvær. Har du ønsker eller forslag til nye, er du mere end velkommen til at sende det til os på support@onlinefundraising.dk