Data og betalinger

Hvordan ændrer jeg betalingsmidlet for en betalingsaftale?

Senest redigeret:

Guiden her gennemgår, hvordan du ændrer betalingsmidlet for en eksisterende betalingsaftale. Det kan fx være, når du ønsker at forny et betalingskort, som er udløbet. Ønsker du at det sker automatisk? Så læs vores guide om, hvordan du opsætter automatiske påmindelser til fornyelse af betalingskort.

Trin 1. Find betalingsaftale

Først skal d finde den relevante subscription, som du ønsker at opdatere betalingsmidlet for. Hvis du har brug for hjælp til at finde den, kan du starte med vores guide, som viser dig, hvordan du finder en kontakt og dennes betalinger/aftaler ved at søge på kontaktens e-mail/telefonnr.

Trin 2. Vælg Change payment method

Når du har valgt den relevante subscription, vil du i forbindelse med payment method finde knappen: Change. Den klikker du på.

change payment method.jpg

 

Det vil åbne en ny fane i din browser, hvor du kan se informationen om betalingsaftalen sammen med de tilgængelige betalingsmidler, du har mulighed for at skifte til.

 

change payment method 2.jpg

 

 

Hvis det betalingsmiddel du ønsker at skifte til ikke er tilgængeligt, kan du justere indstillingerne under Settings og Change payment method

Trin 3. Afslut ændringen af betalingsmetoden

Der er nu to måder at gennemføre ændringen af betalingsmetoden

  1.  Gennemfør skiftet på vegne af giveren/medlemmet: Hvis du har de nødvendige betalingsoplysninger fra giveren/medlemmet, kan du udføre ændringen ved at vælge det ønskede betalingsmiddel, indtaste oplysningerne, og derefter trykke på knappen Send. Hvis skiftet involverer MobilePay, vil OnlineFundraising sende en anmodning til giveren/medlemmets MobilePay-app, som de skal acceptere.

  2.  Send link til giveren/medlemmet: Det er også muligt at lade giveren/medlemmet udfylde betalingsoplysningerne og gennemføre skiftet selv. Kopier URL-adressen, som findes øverst i din browser og send linket i en mail til giveren/medlemmet. 

CPM_url-link.png

Linket vil føre dem direkte til den side, hvor de kan skifte betalingsmidlet. 

Hvad sker der så?

Når betalingsmetoden er skiftet, får enten du eller giveren/medlemmet en bekræftelse på skærmen, alt efter hvem der udfylder betalingsoplysningerne. Fremtidige betalinger vil nu benytte det nye betalingsmiddel, og eventuelle tidligere mislykkede betalinger vil ikke blive forsøgt opkrævet igen. Hvis du ønsker at indhente tabte betalinger, kan du justere beløbet eller tilføje en addOn

Har du nogen spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os på support@onlinefundraising.dk

 

 

Var denne artikel en hjælp?

0 ud af 0 fandt dette nyttigt