Data og betalinger

Hvordan ændrer jeg betalingsmidlet for en betalingsaftale?

Senest redigeret:

Guiden her gennemgår, hvordan du ændrer betalingsmidlet for en eksisterende betalingsaftale. Vi viser, hvordan du skifter fra ét betalingsmiddel til et andet. Guiden kan f.eks. hjælpe dig, når du ønsker at forny et betalingskort, som er udløbet. 

Du kan skifte mellem alle de betalingsmidler, som OnlineFundraising håndterer for dig. 

1. Find betalingsaftale

Når du vil ændre betalingsmidlet for en betalingsaftale, er det første, du skal gøre, at finde frem til og vælge den relevante subscription.

Har du brug for hjælp til at finde frem til denne, så start i stedet med guiden her, som viser, hvordan du finder frem til en kontakt og dennes betalinger/aftaler ved at søge på kontaktens email/telefonnr.

 

2. Vælg Change payment method

Når du har valgt den relevante subscription, vil du i toppen finde muligheden: Change payment method. Den klikker du på. 

CPM_subscription-link.png

 

Herefter åbnes en ny fane i din browser, hvor informationen om betalingsaftalen vil blive vist sammen med de betalingsmidler, det er muligt at skifte til. 

CPM_open.png

Fremgår det betalingsmiddel, du ønsker at skifte til, ikke som en mulighed?

Du indstiller, hvilke betalingsmidler det skal være muligt at skifte til under Settings og Change payment method. Det kan du læse mere om i vores manual til OnlineFundraising

 

3. Afslut skiftet af betalingsmetoden

Der er nu to måder at gennemføre skiftet af betalingsmetoden

1. Gennemfør skiftet på vegne af giveren/medlemmet

Hvis du f.eks. har giveren/medlemmet i telefonen, eller de på anden vis har givet dig de relevante betalingsoplysninger, kan gennemføre skiftet.

Det gør du ved at vælge det betalingsmiddel, de ønsker at skifte til, indtaste betalingsoplysningerne og trykke på knappen Send.

Ved skift til MobilePay sender OnlineFundraising en anmodning til giveren/medlemmets MobilePay app, som giveren/medlemmet skal acceptere.

 

2. Send link til giveren/medlemmet

Det er også muligt at lade giveren/medlemmet udfylde betalingsoplysningerne og gennemføre skiftet selv. 

Kopier URL-adressen, som findes øverst i din browser, og send linket i en mail til giveren/medlemmet. 

CPM_url-link.png

Linket vil føre dem direkte til den side, hvor de kan skifte betalingsmidlet. 

 

Hvad sker der så?

Når betalingsmetoden skiftes, får enten du eller giveren/medlemmet en bekræftelse på skærmen, alt efter hvem der udfylder betalingsoplysnignerne.

Fremtidige betalinger vil herefter benytte det nye betalingsmiddel.

Evt. tidligere fejlede betalinger opkræves ikke på ny. Ønsker du at indhente det tabte, kan du kan enten ændre beløbet eller tilføje en addOn

Har du nogen spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til os på support@fundraisingbureauet.dk