Forstå og gennemgå indbetalinger

I OnlineFundraising finder du menupunktet Indbetalinger. Her kan du se alle indbetalinger (donationer, medlemskabsbetalinger mv.), som er gået igennem OnlineFundraising. Det er også her, du kan se de indbetalinger, som er fejlet eller tilbagebetalt. 

Det er en god idé at gennemgå jeres indbetalinger med jævne mellemrum. 

Her finder du en guide til at forstå og administrere indbetalinger i OnlineFundraising.

Hvad er indbetalinger?

Indbetalinger dækker her over alle de indbetalinger, som er (forsøgt) gennemført i OnlineFundraising.

Det kan være enkeltbetalinger (fx en engangsdonation eller en betaling af tilmelding til et event), og det dækker også over de indbetalinger, som sker, når en betalingsaftale med gentagende træk bliver (forsøgt) opkrævet. 

Når vi skriver forsøgt i parentes her, skyldes det, at indbetalinger dækker over ikke bare gennemførte indbetalinger – men også indbetalinger som er uafsluttede, fejlede mv. Altså indbetalinger, som du på den ene eller anden måde måske bør forholde dig til.

Læs mere om hvordan du forstår og forholder dig til dine indbetalinger i OnlineFundraising i guiden her. 

Find indbetalinger 

Du tilgår de indbetalinger, som er (forsøgt) gennemført i OnlineFundraising, ved at klikke på menupunktet 'Indbetalinger' i OnlineFundraisings hovedmenu.

Indbetalinger_-_Demo_-_Online_Fundraising.png

Opkrævede indbetalinger

Under overskriften 'Indbetalinger' finder du en bjælke, hvor du kan vælge Opkrævet, Under behandling, Uafsluttet mv. 

Du finder en liste over de indbetalinger, som er opkrævet, altså gennemførte uden problemer (og ikke sidenhen tilbagebetalt), ved at vælge Opkrævet

Indbetalinger_-_SMILfonden_-_Online_Fundraising.png

Når du har klikket på Opkrævet vil en liste over dine opkrævede indbetalinger fremgå. Et lille grønt ikon markerer, at indbetalingen er gået igennem. 

Du kan klikke dig ind på en specifik indbetaling ved at klikke på det nummer, som står i kolonnen Indbetalings ID.

Indbetalinger_-_Demo_-_Online_Fundraising.png

Har du brug for at tilbagebetale en opkrævet indbetaling? Så se vores guide til tilbagebetaling. 

Under behandling

I bjælken under overskriften Indbetalinger finder du også menupunktet Under behandling

Her ligger betalinger, når vi har sendt anmodning om opkrævning til betalingsgatewayen og afventer bekræftelse af, at transaktionen er gået igennem.

Hvor længe en indbetaling ligger her afhænger af gatewayen. Betalingskort og SMS'er bekræftes med det samme, mens MobilePay Subscriptions tager otte dage, og Betalingsservice kan tage 14-30 dage. 

under_behandling.png

Uafsluttet

Ved siden af Under behandling finder du menupunktet Uafsluttet i bjælken i toppen af siden med dine indbetalinger.

uafsluttet.png

Klikker du på Uafsluttet kommer du til en liste med de betalinger, som en giver har påbegyndt at oprette, men af en eller anden grund ikke har færdiggjort og gennemført. I stedet er de gået i så et sted i formularen.

Det kan være, fordi de har fortrudt eller fordi der er sket en fejl.

Hvad kan jeg gøre ved det?

Du kan sende giveren et link til fornyelse, hvor det, de allerede har indtastet, er forudfyldt, sådan så de ikke behøver starte forfra, men kan fortsætte, hvor de slap. 

1. Vælg den indbetaling, du ønsker at fornye

Klik dig ind på den indbetaling, som du ønsker at sende et fornyelseslink for. 

Du vælger en indbetaling ved at klikke på det ID-nummer, som står i kolonnen 'Indbetalings ID' ud for den relevante indbetaling.

Indbetalinger_-_SMILfonden_-_Online_Fundraising.png

2. Få link til færdiggørelse

Klik på knappen 'Link til færdiggørelse', som du finder i boksen 'Indbetalingsindstillinger' til højre på siden for indbetalingen.

Når du klikker på knappen her, bliver du sendt videre til en side med en forudfyldt formular. 

Rediger_-_SMILfonden_-_Online_Fundraising.png

3. Kopier og send linket – eller færdiggør formularen for giveren 

Når du klikker på knappen Link til færdiggørelse, kommer du til en side med en forudfyldt formular.

Du kan kopiere linket fra browserens adresse-felt, eller færdiggøre formularen for giveren, hvis du f.eks. har vedkommende i telefonen. 

St_t___SMILfonden.png

Tilbagebetalt

I bjælken under Indbetalinger i toppen af siden, finder du også menupunktet Tilbagebetalt.

tilbagebetalt.png

Her kan du se en liste over de betalinger, som er blevet tilbagebetalt. Herunder finder du også afviste betalinger, som vi ikke kan gøre noget ved. 

Gennemse

Ved siden af Tilbagebetalt finder du Gennemse i bjælken i toppen af siden med dine indbetalinger.

gennemse.png

Her finder du en liste over de indbetalinger, som du bør gennemgå. 

Har du nogen spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på support@fundraisingbureauet.dk