Forstå og gennemgå betalingsaftaler

I OnlineFundraising finder du menupunktet Betalingsaftaler. Her kan du se alle betalingsaftaler (fx medlemskaber og aftaler om gentagende træk), som er blevet oprettet igennem OnlineFundraising. Det er også her, du kan se de betalingsaftaler, som er fejlet eller stoppet. 

Det er en god idé at gennemgå jeres betalingsaftaler med jævne mellemrum, så I f.eks. kan nå at rykke på indbetalinger, der er fejlet, inden det er for sent.

Her finder du en guide til, hvordan du kan forstå og administrere betalingsaftaler i OnlineFundraising.

Hvad er betalingsaftaler?

Betalingsaftaler dækker her over alle de aftaler om gentagende betaling, som er (forsøgt) oprettet i OnlineFundraising. Det kan være aftaler om gentagende træk med betalingskort, MobilePay Subscriptions, eller det kan være PBS-aftaler. 

Når vi skriver "forsøgt" i parentes her, skyldes det, at menupunktet Betalingsaftaler dækker over ikke bare gennemførte betalingsaftaler – men også betalingsaftaler, som er fejlet, annulleret, ligger til godkendelse osv. 

Læs mere om hvordan du forstår og forholder dig til dine betalingsaftaler i OnlineFundraising i guiden her. 

Find betalingsaftaler 

Du tilgår de betalingsaftaler, som er (forsøgt) oprettet i OnlineFundraising, ved at klikke på menupunktet Betalingsaftaler i OnlineFundraisings hovedmenu.

Betalingsaftaler_-_Demo_-_Online_Fundraising.png

Aktive betalingsaftaler 

Lige under overskriften Betalingsaftaler finder du en bjælke, hvor du kan vælge Aktiv, Tilmelder, Annulleret mv.

Vælger du Aktiv her, finder du en liste over alle dine aktive betalingsaftaler – altså de betalingsaftaler, som er oprettet korrekt og opkræves uden problemer.

Betalingsaftaler_-_SMILfonden_-_Online_Fundraising.png

Når du har klikket på Aktiv, vil en liste over dine aktive betalingsaftaler fremgå. Et lille grønt ikon markerer, at betalingsaftalen er aktiv. 

Du kan klikke dig ind på en specifik betalingsaftale ved at klikke på det nummer, som står i kolonnen Betalingsaftale ID.

Betalingsaftaler_-_SMILfonden_-_Online_Fundraising.png

 

Betalingsaftaler under tilmelding

I bjælken under overskriften Betalingsaftaler finder du også menupunktet Tilmelder.

Her ligger betalinger, når vi har sendt anmodning til betalingsgatewayen og afventer bekræftelse på, at aftalen er oprettet korrekt.

Det tager typisk 24-48 timer. 

Betalingsaftaler_-_SMILfonden_-_Online_Fundraising.png

 

Annullerede betalingsaftaler

I menubjælken under overskriften Betalingsaftaler finder du ved siden af Tilmelder menupunktet Annulleret.

Klikker du på Annulleret kommer du til en oversigt over de af dine betalingsaftaler, som er blevet annulleret. 

Betalingsaftaler_-_SMILfonden_-_Online_Fundraising.png

Når du har klikket på Annulleret, vil en liste over dine annullerede betalingsaftaler fremgå. Et lille rødt ikon markerer, at betalingsaftalen er annulleret. 

Du kan klikke dig ind på en specifik betalingsaftale ved at klikke på det nummer, som står i kolonnen Betalingsaftale ID.

Betalingsaftaler_-_SMILfonden_-_Online_Fundraising.png

Der er forskellige måder, en betalingsaftale kan blive annulleret. En Betalingsservice-aftale kan NETS, banken og donor annullere. MobilePay Subscriptions kan donor annullere i appen, og endeligt kan du som administrator annullere en aftale i OnlineFundraising. 

Betalingsaftaler som bør gennemses

I menubjælken under overskriften Betalingsaftaler, finder du også menupunktet Gennemse.

Betalingsaftaler_-_SMILfonden_-_Online_Fundraising.png

Klikker du på Gennemse får du vist en liste over de af dine betalingsaftaler, som du bør gennemse. Det drejer sig om betalingsaftaler, som ikke definitivt er annulleret (men heller ikke er aktive).