Har du ikke set guiden: Forstå SMS Inbound. Anbefaler vi at se denne før du går videre.
Hop til:
Oversigt
Laver du kampagner som tager imod betalinger, vil du på dette punkt se hvilke som ikke har kunne blive gennemført. Fra venstre til højre:
- Created
Denne kolonne fortæller om det tidspunkt hvor de har skrevet til keywordet. Formatet er:
YYYY-MM-DD HH:MM:SS - Channel
Dette vil være det nummer som dit keyword er oprettet til. - Keyword
Her vil navnet på det keyword som er blevet brugt, blive vist. - Sub keyword
Er der brugt et sub keyword, vil det blive vist i denne kolonne. - MSISDN
Dette er telefonnummeret inkl. landekoden (uden +) på giver/medlem som har skrevet. - Error Code
Her vil den fejlkode for hvorfor betalingen ikke er gennemført stå.
Fejl og fejlkoder
Fejlkoderne er taget direkte fra 4T, hvor du kan finde flere svar ved at tilgå dem her: https://www.rammeaftalen.dk/rammeaftale-for-mobile-indholds-og-betalingstjenester/14-genudsendelse-af-msisdn/
Fejlkode | Generisk beskrivelse | Obligatorisk reaktion hos Tjenesteudbyder (på tværs af operatører) |
5001 | Kunden findes ikke | Afmeld tjenesten/abonnement og stop taksering. |
5002 | Spærret for Indholdstakserede tjenester (Standard operatørservice) | Afmeld tjenesten/abonnement og stop taksering. |
5002 | Spærret for fysiske varer og tjenester | Afmeld tjenesten/abonnement og stop taksering. |
5003 | Spærret pga. saldokontrol-grænse er nået | “Prøv igen senere” |
5003 | Spærret pga. forbrugskontrol-grænsen for Indholdstakserede tjenester er nået | “Prøv igen senere” |
5003 | Prepaid – ikke nok penge på kontoen | “Prøv igen senere” |