SMS Inbound

Forstå Failed Transactions i SMS Inbound

Senest redigeret:

 

Har du ikke set guiden: Forstå SMS Inbound. Anbefaler vi at se denne før du går videre.

Hop til:

 


 

Oversigt

sms_inbound-failed_transactions.png

Laver du kampagner som tager imod betalinger, vil du på dette punkt se hvilke som ikke har kunne blive gennemført. Fra venstre til højre: 

  • Created
    Denne kolonne fortæller om det tidspunkt hvor de har skrevet til keywordet. Formatet er: 
    YYYY-MM-DD HH:MM:SS

  • Channel
    Dette vil være det nummer som dit keyword er oprettet til.

  • Keyword
    Her vil navnet på det keyword som er blevet brugt, blive vist. 

  • Sub keyword
    Er der brugt et sub keyword, vil det blive vist i denne kolonne. 

  • MSISDN
    Dette er telefonnummeret inkl. landekoden (uden +) på giver/medlem som har skrevet.

  • Error Code
    Her vil den fejlkode for hvorfor betalingen ikke er gennemført stå. 

 


 

Fejl og fejlkoder

Fejlkoderne er taget direkte fra 4T, hvor du kan finde flere svar ved at tilgå dem her: https://www.rammeaftalen.dk/rammeaftale-for-mobile-indholds-og-betalingstjenester/14-genudsendelse-af-msisdn/

 

Fejlkode Generisk beskrivelse Obligatorisk reaktion hos Tjenesteudbyder (på tværs af operatører)
5001 Kunden findes ikke Afmeld tjenesten/abonnement og stop taksering.
5002 Spærret for Indholdstakserede tjenester (Standard operatørservice) Afmeld tjenesten/abonnement og stop taksering.
5002 Spærret for fysiske varer og tjenester Afmeld tjenesten/abonnement og stop taksering.
5003 Spærret pga. saldokontrol-grænse er nået “Prøv igen senere”
5003 Spærret pga. forbrugskontrol-grænsen for Indholdstakserede tjenester er nået “Prøv igen senere”
5003 Prepaid – ikke nok penge på kontoen “Prøv igen senere”