🎉 Velkommen til OnlineFundraising! 🎉
Du befinder dig nu ved det mest uoverskuelige step: begyndelsen, men det vil vi gerne lave om pĂĄ.
Derfor har vi lavet en oversigt over forløbet, som både giver dig mulighed for at forberede dig og undervejs følge med i, hvor langt vi er.
Derudover kan du eksempelvis bruge step 4 som en lille huskeseddel – eller bare spørge os.
En vigtig lille ting før vi kan gå videre, er at du har styr på din indsamlingstilladelse, men skulle det ikke tilfældet, har vi lavet lille guide du kan bruge: Hvordan bliver jeg godkendt af Indsamlingsnævnet?
Oversigt over forløbet
- 1. Opstartsmøde
- 2. Hvad gør vi
- 3. Hvad gør du
- 4. Afrunding af opstart
- 5. Afsluttende oplæringsmøde.
1. Opstartsmøde
Du har nu skrevet under på kontrakten, og næste skridt er et opstartsmøde. Én af os konsulenter vil tage fat i dig og arrangere et møde.
Foruden at vi kan få hilst på hinanden, vil det også være her, vi afklarer dine behov og kommer med vores gode anbefalinger til den korrekte opsætning.
Samme konsulent vil følge dig hele opstarten igennem.
Mødeoversigt:
Nogle af de ting, vi typisk gennemgår på mødet er (afhængig af dine behov):
- Formularopsætning
- Hvor mange formularer skal der bygges, og hvad anbefaler vi
- Hvilke beløb skal vi operere med
- Hvilke felter er nødvendige i de enkelte formularer
- Generelle tekster
- Takke-tekster til efter udfyldelse af formular, herunder e-mail og tekst pĂĄ takkeside
- Betalingsbetingelser
- Betalingsmidler
- Evt. opsætning af SMS-keywords
- Evt. overflytning af eksisterende aftaler
2. Hvad gør vi
Efter opstartsmødet sender vi dig en kort opsummering af den opsætning vi skal til at lave og de ting, vi evt. mangler fra dig.
Nu begynder det sjove. Vi trækker nemlig i arbejdstøjet og starter opsætningen:
- Din OnlineFundraising-platform opsættes
- Formularerne bygges og styles
- Betalingsmetoderne sættes op
- Takke-teksterne sættes op og styles.
3. Hvad gør du
Imens vi er i gang med opsætningen, er du i gang med at forberede nogle forskellige ting til os. Listen nedenfor kan bruges som en vejledende prioriteret rækkefølge.
Betalingsmetoder
Betalingskort + MobilePay Online
Vi sørger for at starte aftalen for dig, hvorefter du får et link og skal indtaste de sidste ting.
Her er blandt andet ren dankort, visa/dankort, Mastercard og visa electron, foruden MobilePay Online (enkeltbetalinger).
MobilePay Subscriptions
Du har mĂĄske allerede en konto til MobilePay, men mangler at tilknytte Subscription, sĂĄ du kan tage imod abonnementsbetalinger med MobilePay? Til det har vi denne guide: MobilePay Subscriptions: Hvordan kommer jeg i gang?
NĂĄr du har aktiveret Subscriptions, vil vi sende et link til dig, som lader dig godkende, at OnlineFundraising kan oprette betalingsaftaler. Meld venligst tilbage, nĂĄr det er godkendt.
Obs. der kan kun være én integrator pr. MobilePay subscription aftale. Det vil sige, at skulle I godkende andre til at være integrator, vil forbindelsen til OnlineFundraising fjernes.
Betalingsservice
Hvis ikke du i forvejen har en aftale med Betalingsservice, kan du bruge vores guide: Hvordan opretter jeg en Betalingsservice-aftale hos Nets?
Hvis du allerede har en aftale, skal vi have planlagt en dato for overdragelse og importeret jeres data. Datoen tager vi i dialog, og vi skal stadig igennem følgende:
- Forberede data til os: Import af data til OnlineFundraising
- Hvorefter vi skal skifte dataleverandør: Betalingsservice: Hvordan skifter jeg dataleverandør?
Tekster
Som noget af det allervigtigste skal du have formuleret dine takke-tekster.
Her skelner vi mellem:
- Tekst på skærm, som vises efter en udfyldelse af eksempelvis en formular.
- Tekst til e-mail, som i forlængelse af ovenstående sendes til giveren/medlemmet.
-
Betingelser
Foruden teksten til skærm og e-mail, har vi brug for at du laver nogle betalingsbetingelser. Disse er et krav fra indløserens side og noget giver/medlem accepterer inden udfyldelsen.Bare rolig, vi har en skabelon som du kan bruge. Den findes nederst i denne guide og hedder: Skabelon - Betingelser.docx
Personliggør takke-teksterne med variable
Det er muligt at flette de oplysninger, som giveren/medlemmet har givet jer i formularen ind i takkebeskederne på skærm og e-mail. Du finder en oversigt over alle mulighederne her: Brug Variables i Communication.
Gode rĂĄd
Vi har mulighed for at sende forskellige tekster afhængig af formular/formål, men altså også mulighed for at skrive en unik tekst til eksempelvis:
-
- Enkelt betaling
- Fast betaling uden straksopkrævning
Som primært bruges af Betalingsservice, eller hvis opkrævningen ikke er dags dato men pr. d. 1 i måneden. - Fast betaling med opkrævning d.d
Du kan bruge vores skabelon, der ligger i bunden af denne guide, til inspiration.
Hvis du er usikker på, hvad der er muligt – så spørg os.
Forberedelse af jeres hjemmeside
Indsættelse af formularer
De forskellige formularer, vi opretter, skal indsættes på din hjemmeside. Det klarer du nemt, ved at vi sender dig de koder, du skal bruge.
Der er lidt hjælp at finde i guiden her, hvis det ikke er noget du har prøvet før: Indlejring af formular på hjemmesiden.
URL-adresse til takke siden
Efter en formular er udfyldt, skal giveren/medlemmet lande på en takke-side, hvor den rette takke-tekst vil blive vist. Du skal egentlig bare oprette en url, kunne være [ditdomæne].dk/tak.
Dén url adresse skal vi have, så vi kan sørge for, at dine formularer sender givere/medlemmer videre til den rette side.
Bogføringskoder
Da vi kan kan lave forskellige formularer med forskellige formål, har vi også mulighed for at angive en kode, som ved en eksport af betalingsoplysningerne vil kunne fortælle dig, hvad betalingerne går til.
Du mĂĄ kalde det lige hvad du vil, om det er tal eller bogstaver.
Send en oversigt over disse koder til os – så sætter vi det op.
4. Afrunding af opstart
Vi er nu nĂĄet i mĂĄl og hĂĄber, at du er lige sĂĄ klar som os til at vise resten af verden jeres nye setup!
Inden vi går i luften, har vi naturligvis sørget for at teste, om betalingerne går igennem, og sikre os, at der ikke er fejl i opsætningen.
Har du selv lavet en betaling og vil gerne tilbagebetale den, så følg guiden her: Refund payment.
5. Afsluttende oplæringsmøde
Tillykke, du er nu i mĂĄl!
Hvis du har et oplæringsmøde som en del af din kontrakt, kalder du bare ind til det, når det passer ind. Husk at invitere relevante kolleger.
I mellemtiden
Det vil være en god idé at lave en liste, hvor du løbende skriver de spørgsmål ned, du måtte have. Måske du vil ændre på beløb, stoppe en aftale, lave en eksport, opsætte Google Tag manager eller noget helt femte? Vi hjælper gerne med det hele på oplæringsmødet.
Tak for denne gang og pĂĄ gensyn i vores support eller univers af guides.