1. Find den indbetaling du ønsker at tilbagebetale
Når du skal tilbagebetale en indbetaling, skal du først og fremmest finde den ønskede indbetaling i OnlineFundraising. Det kan du gøre på flere måder:
1.1. Find indbetalingen under Payments
Hvis det er en nyere indbetaling, du ønsker at refundere, kan du med fordel finde betalingen ved at gå til Payments, som ligger under menupunktet Transactional i OnlineFundraisings hovedmenu. Som udgangspunkt er de nyeste betalinger nemlig vist i toppen.
Du kan også søge efter transaktionsnummeret i feltet Search by transaction number (1).
Alternativt kan du anvende funktionen Filter (2), hvis du ønsker at filtrere din søgning ud fra et bestemt kriterium.
1.2. Find indbetalingen ved hjælp af kontaktinformation
Du kan også finde indbetalingen ved at gå til Contacts, som ligger under menupunktet Transactional i OnlineFundraisings hovedmenu.
Her kan du søge kontaktpersonen frem ved at indtaste e-mail eller telefonnummer i feltet Search by phone or email (1). Vær opmærksom på, at telefonnummer skrives i formatet 35294855, så du skal hverken tilføje +45 eller mellemrum.
Du kan også filtrere din søgning ud fra et bestemt kriterium ved at anvende funktionen Filter (2) i højre side.
2. Tilbagebetal indbetalingen
Når du har fundet frem til den indbetaling, du ønsker at tilbagebetale, klik da Refund, som du finder i toppen af indbetalingen.
Hvad sker der så?
Tilbagebetalingen lægges derefter i en behandlingskø, og efter nogle minutter sættes processen for tilbagebetaling i gang i dialog med relevante betalingsgateway. Betalingen vil skifte state til refunded, når refunderingen er gennemført, hvilket varierer fra betalingsmetode til betalingsmetode.
Hvornår vises det tilbagebetalte beløb på kontoen?
Når status er skiftet til refunded, er betalingen tilbagebetalt. Afhængigt af tidspunktet vil kortbetalinger kunne ses senest dagen efter på giverens konto. MobilePay og MobilePay Subscriptions viser det med det samme i deres app.