Forskellen på MobilePay Myshop, Online og Subscriptions

MobilePay er en rigtig god måde som organisation at tage imod donationer. Men der kan være tvivl om, hvad der menes, når man siger MobilePay. Det er nemlig ikke én ting, men fire forskellige ting.

Som organisation er der tre forskellige måder, du kan bruge MobilePay på: Subscriptions, Online og Myshop. Derudover findes der MobilePay Privat til privatpersoner. Denne artikel forklarer forskellen på de tre forskellige Mobilepay-løsninger for organisationer.

 

1. MobilePay Myshop 

Vil du som organisation kunne tage imod donationer fra privatpersoner over MobilePay, på samme måde som de overfører penge til deres venner, så har du brug for det, der hedder en Myshop-konto (tidligere kaldet MobilePay Business). MobilePay Myshop består af et 5-cifret nummer, som der kan betales eller doneres til. Når du modtager en donation over din Myshop-konto, vil modtagerbilledet se således ud: 

Sk_rmbillede_2019-01-03_kl._10.44.00.png

Her får du altså ikke mange informationer om giveren. Du får et navn, som er det giveren har sat ind i 'indstillinger' i deres MobilePay (altså ikke nødvendigvis deres rigtige navn), samt et halvt skjult telefonnummer. Her er der altså tale om en engangsdonation, som du ikke har mulighed for at følge op på. 

Ligesom MobilePay Privat er MobilePay Myshop gratis. Du kan læse mere om MobilePay Myshop her.  

 

2. MobilePay Online

MobilePay Online er en løsning, hvor dine givere via din hjemmeside kan vælge at betale med MobilePay. Løsningen kræver sit eget abonnement, og bliver inkorporeret som en del af den betalingsgateway, du normalt bruger - ePay, hvis du har gateway gennem Fundraisingbureauet. Ligesom giveren kan vælge at betale med f.eks. betalingskort, bliver det altså muligt at kunne betale med deres private MobilePay.

Sk_rmbillede_2019-01-04_kl._10.00.40.png

MobilePay Online er en engangsbetalingsløsning, men modsat Myshop får du altså med denne løsning alle de samme oplysninger, som ved en almindelig betaling via din formular, og du vil kunne kontakte giveren med henblik på videre dialog. 

Et abonnement til MobilePay Online koster 50 kr. pr. måned. Du kan læse mere om MobilePay Online her, og kontakt Fundraisingbureauet hvis du ønsker at udvide din ePay-aftale med Online.

 

3. MobilePay Subscriptions

Subscriptions gør det muligt at lave faste betalingsaftaler via MobilePay-appen. Løsningen er et godt alternativ til både Betalingsservice og abonnementer gennem kreditkort og SMS. Givere tilmelder sig med ét swipe, og behøver hverken indtaste CPR- konto- eller kortnummer. Fundraisingbureauet er integrator af MobilePay Subscriptions, og vi kan derfor give et digitalt forspring med oprettelsen af Subscriptions til din organisation.

Sk_rmbillede_2019-01-04_kl._10.35.36.png

MobilePay Subscriptions er en kanal for sig, ligesom kortbetaling og betalingsservice er det. Løsningen koster derfor gennem OnlineFundraising 400 kr. pr. måned i håndteringsgebyr. Derudover vil der være en månedlig udgift til MobilePay. Du kan læse mere om MobilePay Subscriptions på vores hjemmeside.

Har du nogle spørgsmål til ovenstående, kan du kontakte Fundraisingbureauet på support@onlinefundraising.dk.