Forskellen på MobilePays produkter

Senest redigeret:

Vi gennemgår derfor i denne guide hvilke produkter MobilePay har, og hvad du kan bruge hos os. 
Mange privatpersoner (hvis ikke alle) kender til MobilePay, da vi i hverdagen overfører penge til hinanden via app'en. Derfor vælger rigtig mange at gøre brug af denne løsning. måde. 

Nedenfor vil du kunne læse om de 3 produkter som de har til erhvervskunder og hvad fordelen og ulemperne er ved dem. Ud af de 3, kan 2 af dem bruges i OnlineFundraising.

Hvordan fungerer MobilePay?

Rent praktisk tilknytter brugeren af app'en sit kort til MobilePay og der bliver derfor trukket via dét betalingskort. Vi har hørt rygter om at der med tiden kan tilknyttes en konto, men altså ikke på nuværende tidspunkt. 

 


 

1. MobilePay Online

Dette produkt bliver brugt til enkeltbetaling, hvor informationerne fra eksempelvis formularen, er hvad I får af informationer fra den der laver betalingen. 

Sk_rmbillede_2019-01-04_kl._10.00.40.png

Hvordan tager jeg imod enkeltbetaling med MobilePay?

For at tage imod enkeltbetaling med MobilePay, kræver det at du kan tage imod kortbetaling. 
Har du allerede det, kan du kontakte os med henblik på at få det slået til.

Økonomien
Som et tillæg til din aftale, vil det koste 50/mdr. + 1 kr. pr. transaktion (beløbet er med moms.) som går direkte til Bambora. Dette vil blive opkræve af os, sammen med din ePay/Bambora udgift.

 


 

2. MobilePay Subscriptions

Med MobilePay Subscriptions, bliver det muligt at lave faste betalingsaftaler via MobilePay-appen.
Løsningen er et godt alternativ til både Betalingsservice og abonnementer gennem kreditkort og SMS.

Kontakten tilmelder sig med ét swipe, og behøver hverken indtaste CPR- konto- eller kortnummer.

Som nogle af de få på markedet, er vi, Fundraisingbureauet, integrator af MobilePay Subscriptions, og vi kan derfor give et digitalt forspring med oprettelsen af Subscriptions.

Ligesom med MyShop, er det de informationer der bliver udfyldt i formularen, som kommer ind i OnlineFundraising. 

Sk_rmbillede_2019-01-04_kl._10.35.36.png

Hvordan tager jeg imod aftaler via MobilePay Subscription?

Vi har lavet denne guide, der hjælper dig med de ting du skal have klar, for at lave en aftale med MobilePay.
Har du allerede en aftale, kan du kontakte os for at få det tilknyttet til din OnlineFundraising, ved at vi bliver jeres integrator.

Økonomien
MobilePay Subscriptions er en kanal for sig, ligesom kortbetaling og betalingsservice er det. Derfor skal du have en ekstra betalingskanal gennem OnlineFundraising, som er 400 kr. pr. måned i håndteringsgebyr.

Derudover vil der være en månedlig udgift til MobilePay på 499/mdr. som går direkte til dem.

På MobilePay's hjemmeside, kan du læse mere om oprettelse og transaktionsgebyrer, samt hvordan du kommer i gang: MobilePay Subscription til erhverv.

 

Særregler 

  • Det er kun muligt at have én integrator pr. MobilePay Subscription aftale.
    Det vil sige at når vi er blevet gjort til integratorer, kan I ikke også få en anden til at opkræve
  • Refundering af betalinger
    I forbindelse med refundering af en betaling via OF, skal indstillingen til udbetaling (hos MobilePay) sættes til "Dagligt". Sættes den til "Enkeltvis (med det samme)", kan du ikke refundere beløbet hos os. 

 

 


 

3. MobilePay MyShop 

Produktet MyShop, består af et 5-cifret nummer, som der kan betales eller doneres til.
Når du modtager en betaling over din Myshop-konto, vil modtagerbilledet se således ud:

Sk_rmbillede_2019-01-03_kl._10.44.00.png

Her får du altså ikke mange informationer om giveren. Du får et navn, som er det giveren har sat ind i 'indstillinger' i deres MobilePay (altså ikke nødvendigvis deres rigtige navn), samt et halvt skjult telefonnummer.

Her er der altså tale om en engangsbetaling, som du ikke har mulighed for at følge op på.
Det kommer ligeledes heller ikke ind i OF, og derfor ikke noget vi anbefaler. 

Som alternativ, kan vi anbefale at du laver et flow der giver dem mulighed for at sende en sms til et keyword, der peger på en specifik side I har oprettet. 

Hiv gerne fat i os for flere informationer. Ellers har vi lidt om det her: Ny til SMS Inbound?

Du kan kontakte Fundraisingbureauet på support@onlinefundraising.dk

 


 

Ofte stillede spørgsmål