Data og betalinger

Hvordan annullerer jeg en betaling?

Senest redigeret:

Denne guide er til dig, der ønsker at annullere en betaling, som endnu ikke er blevet opkrævet, så du dermed forhindrer, at giveren bliver opkrævet.

1: FIND DEN INDBETALING DU ØNSKER AT ANNULLERE

Når du skal annullere en indbetaling, skal du først og fremmest finde den ønskede indbetaling i OnlineFundraising. En betaling, der endnu ikke er opkrævet, vil være i det state, der hedder pending. Da det typisk vil være en nyere indbetaling, du ønsker at annullere, finder du den allernemmest ved at gå til Payments, som ligger under menupunktet Transactional i OnlineFundraisings hovedmenu. Som udgangspunkt er de nyeste betalinger nemlig vist i toppen af listevisningen.

1.1: Filtrer søgningen efter Pending

Til venstre i listevisningen kan du filtrere søgningen, så du kun ser de betalinger, der er pending. Klik Filter, og vælg derefter Pending.
Screenshot_2021-05-07_at_11.31.28.png

1.2. Søg efter indbetalingen

Du har også mulighed for at finde betalingen, hvis du f.eks. har indbetalings-ID, telefonnummer eller e-mail på kontakten. Du kan læse mere om, hvordan du gør det her.

2. ANNULLER BETALINGEN

Når du har fundet frem til den indbetaling, du ønsker at annullere, klikker du på den, og et vindue åbner med selve indbetalingen. Klik da Cancel, som du finder i toppen af indbetalingsvinduet.

payment_single-state_pending.jpg

HVAD SKER DER SÅ?

Annulleringen lægges i en kø og vil efter nogle minutter sætte processen i gang. Når systemet har behandlet forespørgslen, vil betalingen være vist som Cancelled. Den pågældende person vil ikke blive opkrævet.

OBS. Der kan gå op til 20 minutter, før betalingsstatussen skifter. Vær opmærksom på, at der ikke bliver sendt en notifikation til kontaktpersonen. Er indbetalingen knyttet til en subscription, og skal kontakten ikke opkræves i fremtiden, skal du huske også at annullere abonnementet. Læs evt. mere her.

Var denne artikel en hjælp?

0 ud af 0 fandt dette nyttigt