Indgående sms'er

Introduktion: Indgående sms'er

Senest redigeret:

Du har mulighed for at tilføje en ekstra service i dit OnlineFundraising-setup, nemlig SMS Inbound.
Denne service giver dig bl.a. mulighed for at benytte keywords til at modtage donationer via sms. Et keyword er det ord, som din giver eller medlemmer skriver i tekstfeltet, når de skal sende en sms til din organisation. 

Helt overordnet skelner vi mellem to forskellige opsætninger med SMS Inbound – nemlig opsætninger henholdsvis med og uden sms-transaktioner.

  • Med sms-transaktioner
    ... er til dig, der skal bruge keywords, som udløser en betaling ud over den almindelige sms-takst: såkaldte overtakserede SMS'er. 
  • Uden sms-transaktioner 
    ... er til dig, som ikke har brug for at tage imod donationer, der udløser en betaling ud over den almindelige sms-takst, men derimod blot ønsker at sende en svarbesked tilbage. Det kan f.eks. være i forbindelse med en underskriftsindsamling, eller hvis du ønsker at give mere information til dine givere og medlemmer, når de sender en besked til din organisation.

Shortcodes

For at kunne modtage sms-donationer er det først og fremmest nødvendigt med en shortcode, som er et 4-cifret nummer, som dine givere eller medlemmer sender en besked til. Hos OnlineFundraising kan du på nuværende tidspunkt modtage sms'er uden omkostninger på 1217, 1416 eller 1962

Oprettelse af kampagner

Når du har reserveret dit keyword på en shortcode skal du definere, hvad der skal ske med dine indgående sms'er. Til det bruger vi funktionen Campaigns under SMS Inbound, hvor du også ser en liste over alle de kampagner, din organisation har oprettet.

Når du opretter en ny kampagne kan du vælge: 

Webinar om sms-kampagner

Se vores webinar om sms-kampagner, hvor Stephan gennemgår, hvad du kan med sms-kampagner i OnlineFundraising, og hvordan du sætter dine kampagner op.