Aftaler

Rediger en personlig aftale

Senest redigeret:

Det er kun muligt at ændre en personlig aftale (personal agreement) – da en delt aftale (shared agreement) påvirker mange abonnementer. Derfor er du nødt til at arkivere en delt aftale og oprette en ny, såfremt du ønsker at foretage ændringer, f.eks. i beløb eller frekvens.

Læs her, hvordan du arkiverer en aftale.

Sådan redigerer du en personlig aftale

En personal agreement er en aftale, som er unik for en specifik kontakt og derfor ikke deles med andre kontakter. Laver du ændringer for en personlig aftale, påvirker det således kun den ene kontakt, som aftalen tilhører. 

Step 1: Find den kontakt, som aftalen tilhører

Vælg Transactional og herefter Contacts i OnlineFundraisings hovedmenu. Herunder finder du den kontakt, som aftalen tilhører.

Step 2: Åbn den relevante aftale og vælg See agreement

Når du har klikket dig ind på den relevante kontakt, finder du dennes aftaler under Subscriptions. Klik på aftalen og klik da See agreement øverst i højre hjørne

Step 3: Klik Edit for at redigere aftalen

Klik Edit øverst i højre hjørne, og du får nedenstående felter, som du kan ændre.

Det kan du ændre i aftalen

Alle ændringer, du foretager, har effekt med det samme. Hvis du f.eks. ændrer beløbet, vil det slå igennem fra næste opkrævning. 

  • Name: Navnet på din aftale, som fremgår under Agreements på den enkelte Contact. For givere, der betaler med MobilePay Subscriptions, vil navnet desuden være synligt som aftalenavn i MobilePay-app'en. 
     
  • Description: Denne beskrivelse vil blive vist som en del af aftalen, når der eksempelvis betales med Betalingsservice eller MobilePay Subscriptions. Her vil beskrivelsen dukke op i app'en i forbindelse med, at giveren godkender aftalen.  

  • Communication: Her vælger du, hvilken kommunikation der skal anvendes, når formularen udfyldes. 

  • Amount: Aftalens beløb. Beløbet angives inkl. evt. moms. (se nedenfor). En agreement kan kun have ét beløb. 

  • VAT percentage: Her angiver du, om der er moms på beløbet eller ej. Hvis I eksempelvis er fritaget for moms, skrives der 0, eller hvis I betaler moms, skriver I i stedet 25. Skriv kun tal (ikke %) i feltet. 

  • External ID: Her kan du indsætte et ID, som er defineret af et eksternt system, såsom dit CRM.

  • Purpose accounting code: Her kan du ændre den formålskode, der kan være med til at hjælpe jeres bogholderi med at identificere betalinger på de forskellige formål. 

  • Payment required: Er betaling af aftalen påkrævet? Påkrævet betaling er et spørgsmål om retskrav. Hvis der eksempelvis er tale om et medlemskab, hvor medlemmerne får en modydelse, der kun er adgang til ved betaling, sættes Payment required til yes.

  • Tax-deductible: Er betalinger på denne aftale skattefradragsberettigede?

  • Frequency: Her kan du indstille frekvensen på aftalen ved hjælp af drop down-menuen. 

  • Repeat every: Denne bliver automatisk indstillet på baggrund af ovenstående information, medmindre du vælger Custom. Vælger du Custom, er det nemlig her, du kan indstille den ønskede frekvens på aftalen.

  • Repeat based on: Har du valgt en frekvens med valgfri opkrævningsdato, kan du her definere, hvilken dato frekvensen skal tage udgangspunkt i.